האם שווה לקנות גלגל חדש או לתקן את הפנצ'ר?

כולנו מכירים את הרגע המבאס שבו אנחנו קולטים פנצ'ר. זה יכול לקרות תוך כדי נסיעה כאשר אנו מרגישים שהרכב לא מגיב טוב להגה, זה יכול להיות לפני הנסיעה כשאנחנו קולטים שאחד הגלגלים מפונצ'ר, או תוך כדי נסיעה כשמישהו צופר או מאותת לנו.

יש הרגשה שפנצ'ר תמיד קורה לנו דווקא כשאנחנו ממש ממהרים להגיע לאירוע חשוב או לפגישה קריטית. אז מה עושים במצב כזה, מתקנים או מחליפים גלגל? אם אתם רוצים למצוא תשובה לשאלה החשובה הזו, כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להמשיך לקרוא את המאמר הזה.

 

לתקן פנצ'ר או לקנות גלגל חדש?

שאלה כזו חייבים לשאול אנשי מקצוע, אז פנינו למומחים של אנטייר פנצ'ריה בפרדס חנה שיסייעו לנו לכתוב לכם תשובה מלומדת. באופן כללי כדאי לדעת, שלא תמיד חייבים להחליף גלגל שיש בו פנצ'ר. הרבה פעמים ניתן לבצע לו תיקון מהיר במחיר נמוך שיוכל להחזיר אתכם לכביש בצורה בטוחה בלי שום בעיית בטיחות.

אז איך נדע מתי צריך להחליף ומתי אפשר לתקן? הדרך הטובה ביותר היא כמובן להיעזר באיש מקצוע אמין שאתם סומכים עליו במאה אחוז. הוא יגיד לכם דוגרי אם אפשר לתקן את הגלגל ולהמשיך ליסוע, או שעדיף להחליף אותו.

גלגל חדש

מתי נחליף גלגל ומתי נתקן אותו?

אם אתם לא ליד הפנצ'רייה הקבועה שלכם, ואין לכם מישהו אמין לשאול, תוכלו להיעזר במדריך הבא באופן כללי. אם הפנצ'ר בגלגל נוצר מבורג, מסמר, או חפץ חד  אחר שחדר אליו, ברוב המקרים אפשר לתקן את הגלגל, כמובן כל עוד שהחור בגודל קטן יחסית.

אם הפנצ'ר לא קרה בחלק השטוח של הצמיג (מדרך) אלא בצד שלו, רוב הסיכויים שצריך להחליף את הצמיד. אם יש כמה חורים סמוכים, כנראה שיהיה קשה לתקן את הגלגל ותצטרכו להחליף אותו, אבל אם החורים רחוקים יחסית, יכול להיות שאפשר לתקן את הגלגל. אם הצמיד קרוע לחלוטין או שיש בו חתכים רציניים אין סום סיכוי שבעולם שאפשר לתקן אותו. כאן אין שום מקום להתלבטות, פשוט זרקו אותו וקנו אחד חדש.

 

בטיחות בגלגלים

חשוב מאוד לזכור שהגלגל הוא החלק היחיד בכל כל הרכב שלכם שנוגע בכביש. מסיבה זו יש לו חשיבות קריטית ואסור בשום פנים ואופן לזלזל בו. צמיגים טובים ומתוחזקים יכולים להציל חיים ולמנוע תאונות דרכים. אל תתפתו לחסוך כמה שקלים בדרכים מפוקפקות ולוותר על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם. בצמיגים לא משחקים!

 

סיכום

לגלות שיש לכם פנצ'ר בגלגל זה באמת דבר די מבאס. עם זאת, קחו את העניין בפרופורציה ותגידו תודה שגיליתם את הפנצ'ר בזמן ולא מאוחר מדי. החליפו לגלגל הרזרבי וסעו בזהירות אל הפנצ'רייה הקרובה. שם תתקנו את הגלגל או שתחליפו אותו, והמשיכו ליסוע בזהירות ובבטחה. דרך צלחה!

תיקון פנצ'ר

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.