כיצד מתקינים עמדת טעינה לרכב חשמלי?

רכבים חשמליים הופכים היום ליותר ויותר נפוצים. אנשים רבים מעוניינים לרכוש רכב חשמלי בשל העובדה כי הוא זול יחסית ונוח מאוד לטעינה, גם בבית. התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי לוקחת בדרך כלל כ- 3-4 שעות עבודה, ונעשית על ידי חשמלאי מוסמך.

בזמן ההתקנה החשמלאי מתקין מפסק ייעודי בלוח החשמל, ומושך קו חשמל מהמפסק אל מקום החנייה, במיקום שבו מותקן שקע הטעינה. החשמלאי יתקין גם מתג הגנה אשר יפסיק את אספקת החשמל במידת הצורך.

 

עלויות של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

התקנה בסיסית של עמדת טעינה לרכב חשמלי עולה, על פי רוב, כ-1,800 ₪ ועד 2,800 ₪. בהתחשב בסוג העמדה ואופי האלמנטים הנדרשים להתקנה, כל 10 מטרים נוספים עולים כ-150 ₪, ועל פי חוק מותר להוציא קו חשמל לעמדת הטעינה אך ורק מלוח החשמל שבו נמצא הפחת. בממוצע עמדת הטעינה עצמה עולה בדרך כלל כ-2,490 ₪.

עמדת הטעינה עצמה עולה בדרך כלל כ-2,490 ₪. בזמן ההתקנה החשמלאי מוציא צינור מרירון, שבעזרתו הוא מעביר את הכבל. התקנה זו נקראת התקנה סמויה, והיא נעשית כאשר אין גישה נמוכה להעברת כבל החשמל מארון החשמל למיקומה של עמדת הטעינה.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

עלויות נוספות בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

קיימות עלויות נוספות בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי שיש לקחת בחשבון. עלויות אלה כוללות הרמת ריצוף (שעולה 450 ₪ למטר), וחפירה באדמה (שעולה 175 ₪ למטר). אלו נעשות ע"י בעל מקצוע חיצוני שמגיע יחד עם החשמלאי. בנוסף יכולות להיות עלויות נוספות של הצבת עמדת הטעינה במקום המבוקש.

אם יש גדר ליד חניית האוטו ניתן להתקין את עמדת הטעינה על הגדר, אך אם אין גדר יש להוסיף עמוד – ותוספת של עמוד עולה כ- 950 ₪. לעתים יש צורך לפרוס תשתית נוספת של כבלים להעברת חשמל קיימת עלות נוספת של בין 50 ל-200 ₪ עבור כל מטר של כבל חשמל. במידה ויש צורך לבצע חציבה ולהעביר כבלים, עלות ההתקנה יכולה להגיע גם ל-7,000 ₪.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

קבלת הצעת מחיר מסודרת מחשמלאי מוסמך

כפי שהבנתם עד כה, התקנה של עמדת טעינה חשמלית לרכב איננה מסתכמת בעלות העמדה בלבד. בכדי לבצע הערכה מדויקת של הצרכים שלכם יש להתייעץ עם חשמלאי מוסמך ולקבל ממנו הצעת מחיר מסודרת.

לשם כך יגיע מתקין עמדת טעינה מוסמך, הבוחן את השטח והמיקום המיועד. לאחר שהבין את היקף העבודה הוא ימסור לכם הצעת מחיר. במהלך ההתקנה, המתקין דואג לשים מפסק בלוח החשמל ולמתוח קו חשמל ישיר לחניית הרכב. בנוסף, המתקין מבצע התקנה של שקע ומפסק הגנה העומד בכל דרישות הבטיחות.

 

לסיכום

התקנת עמדת טעינה לרכב החשמלי שלכם היא החלטה שיש לשקול בכובד ראש לאור העלויות הגבוהות. עם זאת, בטווח הארוך אין ספק כי ההשקעה משתלמת, והחיסכון גדול. התייעצו עם בעלי מקצוע מוסמכים בתחום זה לקבלת הצעת מחיר וייעוץ מתאים. בהצלחה!

עמדת טעינה לרכב חשמלי

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.