המדריך לנפגע בתאונת דרכים – חשוב להכיר!

 במאמר הבא איגדנו לכם את הטפסים שחייבים להיות לכם, אם אתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח או הביטוח הלאומי, לאחר תאונת דרכים שחוויתם. ישנם ארבעה פרמטרים מרכזיים שחשוב לשים לב כי הם נמצאים אצלכם בידיים, במטרה להבטיח הצלחה בתביעה של חברות הביטוח.

 

דו"ח משטרתי

תאונת דרכים מחייבת הגעה של משטרה לזירה. גם אם מדובר בתאונה קטנה, שמרגיש לכם כי אין לה כל השפעה עליכם או על מי שמולכם, ההמלצה הרווחת היא להתקשר ולהזמין משטרה. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מי עומד מולכם ומה באמת הנזק שקרה, מכיוון שפעמים רבות אחרי זמן מה אנשים טוענים שהמצב קשה יותר משהיה בזירה, או שונה ממה שראיתם שקרה. השוטרים שיגיעו לזירה ימלאו דו"ח, בו הם יציינו את כל פרטי האירוע. את הדו"ח הזה עליכם לקחת אתכם, מכיוון שתהיו חייבים להציג אותו לחברת הביטוח כהוכחה לכך שחלה תאונה.

 

טפסים רפואיים

הטופס השני שחייב להיות לכם, אם אתם מעוניינים לתבוע את חברות הביטוח, הוא תיעוד רפואי. אחרי התאונה, אתם כנראה תלכו להיבדק ולראות שאתם בסדר ושלא נגרם נזק גדול מדי. הטפסים האלו, אשר מציגים כי ניגשתם לקבל חוות דעת רפואית, חייבים להיות בהעתק אצלכם. זאת, מכיוון שהם מעידים על המצב שלכם מיד לאחר התאונה.

אם לא נפגעתם קשה, התיעוד הרפואי יוכיח שהתאונה הייתה קלה. אם נפגעתם בצורה חזקה, זה מוכיח שהקינמטיקה בזירת התאונה הייתה קשה. כל אלו, יסייעו לחברת הביטוח שלכם בתביעה אל מול חברת הביטוח הנגדית. כמובן, שעו"ד מקצועי כמו עו"ד פייפר כהן הוא כלי חשוב כאשר אתם מעוניינים להגיש תביעה.

 

מול מי קרתה התאונה

אחרי תאונת דרכים, אתם חייבים לתעד מול מי קרתה התאונה. אם היא קרתה מול אדם שנהג ברכב פרטי למשל, עליכם לקחת את הפרטים המלאים שלו שכוללים צילום של רישיון הרכב, צילום של לוחית הזיהוי, טלפון ותעודת זהות של הנהג. אלו הפרטים שחייבים להיות לכם. אם התאונה קרתה מול נהג אוטובוס למשל, אשר עבד באותן השעות, עליכם לקחת גם את פרטי החברה בה הוא עובד, רישיון העבודה שלו ופרטים מלאים של מקום העבודה. לכן, הטפסים השלישיים שצריכים להיות לכם, הם כל הטפסים שקשורים למי שהיה מעורב בתאונה- חוץ מכם.

 

צלמו הכול

בתאונת דרכים, ישנה חשיבות מרבית לתיעוד פוטוגרפי של המצב. תמונות, יכולות להראות לביטוח שלכם מי האשם במצב, הן יכולות להעיד המון על הסיטואציה וכיצד היא קרתה ומיהו הנהג שמולכם. לכן, אחרי תאונת דרכים אתם חייבים לצלם את הזירה וכמה שיותר. נסו גם לצלם עדים שהיו מסביב וראו מה קרה, ולקחת פרטים שלהם. זאת, בגלל שבבוא העת, אם חס ושלום קרתה החמרה במצב הרפואי, או שיש צורך במשפט, עדים יכולים להוות שחקני מפתח בתביעה.

car accident

 

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.