מה עושים כאשר מתדלקים דלק לא נכון?

מילוי דלק לא נכון לרכב הוא מצב שכיח למדי, אך עלול לגרום לנזקים חמורים אם לא מטפלים בו כהלכה. החל מרגע גילוי הטעות ועד לתיקון המצב, ישנם מספר תהליכים ופעולות שחייבים לבצע על מנת למנוע נזק לרכב. במאמר זה נסקור את הצעדים הנדרשים החל מגילוי מילוי הדלק הלא נכון ועד לפתרון הבעיה.

 

זיהוי הבעיה

הצעד הראשון הוא זיהוי הבעיה. במקרים רבים, הנהג מזהה שתדלק את רכבו בדלק לא נכון רק לאחר שכבר הפעיל את הרכב וחש בביצועים ירודים או בעיות במנוע. סימנים לדלק לא נכון כוללים קושי בהתנעה, פעולת מנוע חריגה, עשן שחור מהאגזוז וכדומה. עם זאת, לעיתים אפשר לזהות את הטעות מיד עם מילוי הדלק, אם מקפידים לבדוק את סוג הדלק המתאים לרכב לפני התדלוק. בכל מקרה, ברגע שמזהים חשד לדלק לא נכון יש להפסיק להפעיל את הרכב ולבדוק את המצב.

דלק לא נכון

בדיקת סוג הדלק שמולא

הצעד הבא הוא בדיקה האם אכן מולא דלק שגוי לרכב. יש לבדוק בתעודת הרישוי מהו סוג הדלק המומלץ על ידי היצרן עבור הרכב. כמו כן, אפשר להסתכל על המדבקה ליד פתח מילוי הדלק שמציינת איזה סוג דלק מתאים לרכב. אם מולא דלק אחר, ברור שזהו הגורם לבעיה.

 

פנייה לגורם מקצועי לייעוץ

לאחר אימות שאכן הייתה טעות במילוי הדלק, חשוב להיוועץ עם גורם מקצועי כדי לקבל המלצה כיצד לנהוג. אפשר לפנות לגוף כמו שירות שאיבת דלק שגוי, למוסך או מכון רכב מוסמך, לנציג שירות של היצרן או לחנות הדלק שבה נעשתה הטעות. מומלץ לקבל חוות דעת מקצועית לגבי הנזק שעלול להיגרם לרכב וכיצד למזער אותו.

 

שאיבת הדלק הלא נכון מהרכב

אם זוהתה הבעיה מיד עם מילוי הדלק והרכב עדיין לא הופעל, ניתן לרוקן את מיכל הדלק ולמלא מחדש בדלק הנכון. זו האופציה האידיאלית. אולם אם כבר הפעלתם את הרכב, יש לשאוב את הדלק הלא נכון בצורה מקצועית. תהליך זה עדיף שייעשה במוסך על ידי מכשיר ייעודי המותאם לרכב. חשוב לשאוב כמה שיותר מהדלק הלא נכון כדי למנוע נזק נוסף.

 

מילוי דלק נכון

לאחר שאיבת מרבית הדלק הלא נכון, השלב הבא הוא מילוי דלק תקין ומתאים לרכב. יש לבדוק שנית מהו סוג הדלק הנכון עבור הרכב שלכם. לאחר מכן, יש למלא דלק זה בתחנת הדלק.

מילוי דלק נכון

התנעת הרכב ונסיעת מבחן

לאחר מילוי הדלק הנכון, יש להתניע את הרכב ולבצע נסיעת מבחן קצרה. יש לוודא שהמנוע פועל כרגיל ואין סימנים חריגים נוספים. בשלב זה מומלץ להימנע מנסיעות ארוכות עד שמבצעים בדיקה מקצועית שהכל תקין.

 

בדיקת רכב במוסך

הצעד האחרון הוא לקחת את הרכב לבדיקה במוסך. גם אם הרכב נוסע לכאורה כרגיל, עדיין ייתכן נזק שלא ניכר באופן מיידי. במוסך יבצעו בדיקות מקיפות של מערכות הדלק וההצתה ויאתרו בעיות פוטנציאליות. כמו כן יוכלו לנקות את מערכת הדלק אם נותרו שאריות של דלק לא נכון. זו פעולה חשובה למניעת תקלות בהמשך.

דלק לא נכון

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

3 מקרים שבהם תצטרכו ציוד מכני הנדסי

יש מקרים ספציפיים שמצריכים שימוש בציוד מכני הנדסי. מדובר בין היתר במנופים, זרועות הידראוליות, כפות ועוד. מדריך זה יציג בפניכם את המצבים הללו שמצריכים שימוש

אלו השלבים להחלפת מצבר לרכב

כל נהג מנוסה מגיע לרגע שבו הוא נעמד אל מול המצבר של הרכב ותוהה בקול איך אפשר להחליף אותו. התרחיש הזה אירע לנו לפני כמה

מהם השלבים להשגת רישיון C1

נהיגה היא מיומנות חיונית המספקת לאנשים את החופש והעצמאות לנסוע למקומות שונים בקלות. בישראל הנהיגה היא היבט משמעותי בחיים, והוצאת רישיון נהיגה היא צעד מכריע

מה כרוך בהתקנת עמדת טעינה?

רכבים חשמליים, שעד לפני כמה שנים נשמעו כמו פנטזיה, הם עובדה קיימת. כמעט בכל נסיעה אפשר כבר לראות מכוניות חשמליות נוסעות, והמספר שלהן הולך וגדל.

מה מרכיב את עלות התקנת עמדת הטעינה?

כלי רכב חשמליים (EVs) הופכים פופולריים יותר ויותר כאשר יותר ויותר אנשים מבקשים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם ולחסוך כסף בעלויות הדלק. עם זאת,

רכבים חסכוניים בדלק

בזמן שמחירי הדלק ממשיכים לעלות והמודעות העולמית למשבר האקלים צוברת תאוצה, יותר ויותר אנשים מבקשים לרכוש רכבים חסכוניים בדלק וידידותיים לסביבה, שיקלו גם על הכיס

איך להרכיב מעלונים ומנופים לנכים

הרכבה של מעלונים ו\או מנופים לרכבים של אנשים עם מוגבלויות צריכה להיעשות באופן מוקפד ומקצועי. שכן, התקנה או הרכבה שמתבצעת באופן רשלני עשויה להוביל בסופו

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.