מה חובה לבדוק כשקונים צמיגים חדשים לרכב?

לצמיגי הרכב יש חשיבות עצומה בכל הקשור לבטיחות הרכב וביטחונכם האישי בכביש. לכן חשוב לבדוק את מצב הצמיגים ולהחליפם לפי להוראות היצרן ובהתאם למצבם הריאלי לאור מאפייני השימוש האישיים שלכם ברכב. חשוב להתייחס לרכישת צמיגים חדשים ברצינות הראויה כפי שיש להתייחס לברקסים או למנוע. במאמר זה נרחיב לגבי החשיבות של הצמיגים ונציג מספר נקודות חשובות שחובה לתת עליהם את הדעת.

 

צמיגים איכותיים ואחריות

בקניית צמיגים חדשים חשוב שהם יהיו איכותיים ומתוצרת של יצרנית גדולה ומוכרת. חובה לבדוק מראש שלצמיגים שאתם עתידים לרכוש יש תעודת אחריות של היבואן. למרות שההוצאה הראשונית על  צמיגים לרכב באיכות גבוהה ועם אחריות עשויה להיות יקרה יותר, מדובר בהשקעה כדאית בשל החיסכון בדלק, השמירה על מכלולי הרכב ומשך החיים שלהם.

 

תאריך ייצור על הצמיג

אחד הדברים החשובים ביותר לפני רכישת צמיגים חדשים לרכב הוא לבדוק את תאריך הייצור שלהם. אין לקנות צמיג שחלפו למעלה  משש שנים ממועד הייצור שלו. התאריך מוטבע בספרות על גבי הצמיג ושתי הספרות האחרונות הם שמציינות את שנת הייצור.  הסיבה לכך שאין לרכוש צמיגים ישנים קשור לכך שתנאי אחסון לא נאותים עלולים לגרום להם לאבד את יכולותיהם.

 

התאמה למאפייני הרכב

כאשר אתם קונים צמיגים חדשים לרכב יתכן ויציעו לכם במחיר מופקע צמיגים מקוריים שבהם יצרן הרכב משתמש בהתקנה המקורית. הדבר אמנם לרוב מבטיח את ההתאמה לסוג הרכב ומאפייני הנסיעה שלו מבחינת גודל ורוחב הצמיג וכדומה. עם זאת ניתן למצוא צמיגים איכותיים במחירים סבירים גם שלא יוצרו ע"י היצרן המקורי. רק חשוב לוודא התאמה של המפרט המוגדר.

סוג הצמיד המתאים וסיווגו יהיה רשום גם ברישיון הרכב שלכם וגם בספר הרכב של היצרן. החוק קובע כי יש להשתמש במידת הצמיגים הרשומה ברישיון הרכב. מעבר לסכנה שבעצם הנהיגה עם צמיגים לא מתאמים, הדבר גם ימנע מכם להשלים בהצלחה את תהליך הרישוי השנתי.

 

צמיגים זהים ולחץ אוויר

כאשר אתם רוכשים צמיגי חדשים לרכב שלכם חשוב ששני הצמיגים שיושבים על הסרן הקדמי או האחורי יהיו זהים במידה ומאת אותו היצרן ודגם. ככל שהדבר אפשרי עדיף שכל ארבעת הצמיגים ברכב יהיו זהים. לאחר ההתקנה חובה לוודא כי לחץ האוויר בגלגלים החדשים הינו בהתאם להמלצת היצרן ולבצע את בדיקת לחץ האוויר עוד בפנצ'רייה כשהצמיגים קרים.

 

סיכום צמיגים חדשים

לסיכום הנושא, במאמר זה הצגנו מספר דברים שחובה להתייחס אליהם לקראת ובעת רכישת צמיגים חדשים לרכב. כפי שציינו, כדאי לרכוש צמיגים של יצרנית מוכרת במקום שמבטיח אחריות יבואן. יש לבדוק את תאריך הייצור ולהעדיף צמיגים חדשים יחסית. יש לרכוש צמיגים במידה ובדגם הנכון בהתאם לרישיון הרכב ולבדוק את לחץ האוויר טרם עלייה על הכביש.

מכונית חדשה

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

כל מה שצריך לדעת על קונה רכבים לפירוק

מבוא כאשר מדובר בקניית רכבים לפירוק, ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון. תהליך רכישת רכבים לפירוק זכה לפופולריות בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לחלקים

למה משתלם לקנות רכב במימון

חולמים על רכב חדש אבל לא מצליחים לחסוך בשבילו כסף? אתם לא צריכים לחכות יותר. קניית רכב במימון, חלקי או מלא, תקרב אתכם אל המטרה

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.