מה זה דלקן אוניברסלי – כל מה שחשוב לדעת

דלק הוא מרכיב בלתי נפרד מחיינו, ומאפשר את התנהלותם בצורה נוחה. מי מאיתנו שמחזיק רכב יודע, שאין באפשרותנו לקום ביום בהיר אחד – ולהחליט שאנו מקצצים משמעותית את צריכת הדלק… שהרי השימוש בדלק שזור כחוט השני בפעולות רבות שאנו מבצעים. לאסוף את  הילד מהגן, לעשות קניות, לבקר את המשפחה – כל אלו מצריכים ניידות ולכן שימוש קבוע בדלק. מה כן אנחנו יכולים לעשות? להפוך את התדלוק למבוקר וחסכוני יותר! אחד האמצעים שעומד לרשותנו כיום על מנת לעשות זאת, הוא הדלקן האוניברסלי. מי שלא יודע בדיוק מה זה דלקן אוניברסלי – יוכל לקבל מידע במאמר הבא!

מה הוא "דלקן"?

הדלקן הומצא בישראל בשנת 1983, ע"י שני עובדים בחברת "תדיראן" שביקשו לייעל את תהליך התדלוק עבור עובדי החברה. הדלקן מתבסס על טכנולוגיה של תיוג אלקטרוני שאותו ניתן לקרוא באמצעות גלי רדיו. באופן כזה, ניתן להצפין את פרטי הרכב ונהג, בהתקן פלסטיק טבעתי המורכב על פיית הדלק של הרכב. כשהנהג יגיע לתדלק במשאבת הדלקן, עליו פשוט להוציא את המשאבה ולהניח אותה בפיית הרכב – הפרטים נקראים באופן אלחוטי והתדלוק מתאפשר. מאז המצאתו – הדלקן עבר שינויים ושיפורים רבים, והפך להיות נפוץ מאוד בארץ ובעולם.

 

חסרונות הדלקן הישן

לאחר שנכנס לשוק, הדלקן הפך לנחלתן העיקרית של חברות גדולות המחזיקות ציי רכב – שביקשו להקל על תהליך התדלוק וההתחשבנות מול העובדים שלהן. הבעיה הייתה שהדלקן פגע בתחרות החופשית בשוק הדלק, ולמעשה פגע בחברות הדלק הקטנות בצורה משמעותית! משום כך, משרד האנרגיה החליט להעביר רפורמה שמטרתה להפוך את הדלקן לאוניברסלי.

רפורמת הדלקן האוניברסלי

רפורמת הדלקן האוניברסלי נכנסה לחוק בתחילת 2018, ומשמעותה הייתה – שכל נהג יוכל לתדלק בכל תחנת דלק שיבחר! הדלקן האוניברסלי העניק לנהגים חופש גיאוגרפי מבחינת תחנות הדלק העומדות לרשותן, ומנע את התלות בחברה ספציפית. כמו כן, הרפורמה החזירה את התחרות לשוק הדלק, מה שבא לטובתם של הצרכנים, וכמובן לטובת חברות הדלק הקטנות יותר. מאז הרפורמה, נראה שהדלקן הפך לאטרקטיבי אף יותר, ומספר המשתמשים בו עולה בהתמדה!

 

יתרונות הדלקן האוניברסלי

הדלקן האוניברסלי זמין לשימוש עבור חברות עסקיות וגם עבור לקוחות פרטיים, והוא טומן בחובו מספר יתרונות משמעותיים, שהופכים אותו להתקן כה פופולארי בארץ ובעולם.

 

נוחות תהליך התדלוק

לאלו מבנינו שלא משתמשים בדלקן האוניברסלי, תהליך התדלוק באמצעותו בפעמים הראשונות עלול להרגיש מוזר ופשוט מדי… כאילו משהו חסר. כשאנו משתמשים בדלקן, כל שעלינו לעשות הוא להגיע למשאבה, לפתוח את פתח התדלוק, ולהניח את המשאבה בפיית הדלק. בזכות ההצפנה האלקטרונית, ההתקן מזהה את הרכב ואת הפרטים שלנו – כך שאין צורך בשום התעסקות נוספת.

 

אין צורך בתשלום

אולי זה נשמע לכם מינורי, אבל אם נחשוב על זה לרגע – בזמן התדלוק אנו נמצאים בלחץ של זמן פעמים רבות, אולי עקב קניות, הסעה של הילד לבית הספר, איחור לעבודה, או כל סיבה אחרת. כשאנו ממהרים כל דקה היא חשובה, וזה יכול לבוא לקראתנו כשאין אנו צריכים לשלוף את האשראי, להקיש פרטים במכונה, לגשת לשלם למוכרן, וכו'.

חיסכון כלכלי

אולי תופתעו לשמוע, אבל לקוחות הדלקן האוניברסלי מקבלים הנחה במחירי הדלק! מעבר לכך, אנשים שהשתמשו בדלקן במשך תקופה, דיווחו על ירידה של כ – 12 אחוזים בהוצאות הדלק שלהם! ההשערות אומרות שההפרש הזה נובע ככל הנראה מנטרול של הונאות קטנות בעת התשלום, ומהפיכת תהליך התדלוק ליעיל יותר מבחינה טכנית.

 

חיוב מסודר בסוף החודש

ישראלים רבים אוהבים לנהל את ההוצאות שלהם בצורה מסודרת, לעקוב אחריהן – ולראות היכן הם יכולים לחסוך. דלקן אוניברסלי הוא אופציה מושלמת עבור אותם אנשים, כיוון שהוא שולח לנו את החיוב הכולל בסוף החודש, כולל פירוט של מיקום תחנות הדלק, עלויות התדלוק בכל פעם, ופרטים נוספים. עבור חברות גדולות המעסיקות עובדים רבים, הדבר מונע חישובים מסובכים עבור החברה, ומונע צורך באיסוף חשבוניות והצגת חיובי אשראי מצדו של העובד.

שליטה בתדלוק ובהוצאות הדלק

דלקן אוניברסלי יכול לאפשר לנו מעקב צמוד אחרי ביצועי הרכב שלנו, באמצעות חיבור למחשב הרכב. באופן זה, אנו יכולים לעקוב אחר ההוצאות שלנו אל מול מספר הקילומטרים שהרכב שלנו גמע, ולאתר בעיות כאלו ואחרות או צורך בטיפולים מסוימים. כמו כן, הצפנת הפרטים שלנו בהתקן הדלקן, מאפשרת לנו שליטה ומבטיחה שהתדלוק ייעשה רק ברכב המוגדר בהסכם. התקנת דלקן מונעת מצבים של הונאות שונות, מפחיתה את הסיכוי לגניבת פרטי אשראי, ועוד.

 

האם ניתן לחסוך בצורות שונות מאשר עם דלקן אוניברסלי?

חיסכון בצריכת הדלק הוא תמיד אפשרי ומומלץ, ומעבר לשימוש בדלקן – ישנן עוד פעולות רבות שאנו יכולים לנקוט לשם כך.

 

השוואת מחירי דלק

על אף שהדלקן מעניק לנו הנחה מסוימת, נוכל גם להשוות את מחירי הדלק בין התחנות השונות – ולחסוך אף יותר! זכרו שאתם יכולים לבחור את המוצר הזול גם כאן, ממש כפי שאתם בוחרים מזון בסופר.

 

תדלוק בשעות רצויות

שימו לב שתחנות דלק רבות, גובות עמלת שימוש על תדלוק בשעות הלילה. ע"פ חוק, העמלה אמורה להופיע על השלטים בכניסה לתחנה, אך ייתכן וזה לא תמיד יתקיים. העדיפו תדלוק בשעות היום, ובמידה ואין ברירה? בדקו היטב את תעריפי הלילה, והעדיפו לתדלק בתחנות שלא גובות אותה!

 

נהיגה נכונה

נהיגה נכונה וחכמה יכולה לחסוך לנו סכומי כסף לא מבוטלים. הקפידו לנהוג בהתאם לאופי הרכב, אל תאיצו ותבלמו בפתאומיות, ובדקו שאתם נוהגים בהילוך המתאים למהירות הרכב.

זכרו שעל אף שהדלק הוא מוצר חיוני עבורנו, המחיר שלו הוא אינו גזירה משמים. יש בידינו את השליטה, ואת האפשרות להתנהל בצורה כלכלית נכונה גם כאן!

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

יתרונות הדלקן – יצאנו לבדוק

על המושג "דלקן" שמעתם? אנו נהיה מאוד מופתעים אם לא! דלקן הפך לחלק בלתי נפרד מעולם התדלוק הישראלי בשנים האחרונות, והוא פופולארי גם במדינות אחרות

דלקן אוניברסלי: כך בדיוק זה עובד

בוודאי שמעתם לא מעט לגבי הדלקן האוניברסלי: אותה שיטת תדלוק חדשה שחוללה מהפכה בקרב כל בעלי הדלקנים למיניהם. אך מה עומד מאחורי השיטה? מהן היתרונות

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.