למי מתאים דלקן אוניברסלי – השאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם

הרבה חברות מציידות את העובדים שלהן ברכבים ונדרשות להתמודד עם האתגר של המעקב אחר צריכת הדלק שלהם. מדובר באתגר שמייצר לא מעט התעסקות ומצריך השקעה של זמן רב ומשאבים. אז כיצד פותרים את האתגר? התשובה היא דלקן אוניברסלי, או בשמו הנוסף: דלקן אוטומטי. כיצד תדעו אם דלקן אוניברסלי הוא הפתרון המתאים עבורכם? על כך נרחיב במאמר שלפניכם.

 

מה מרוויח מי שיש לו דלקן אוניברסלי?

השימוש בדלקן אוניברסלי מאפשר לכם לבצע מעקב מסודר אחר צריכת הדלק של העובדים שלכם והנהגים בצי הרכב אשר בבעלותכם בנוחות רבה וגם בקלות ניכרת. זה יסייע לכם לעשות סדר בחישוב העלויות של הוצאות הדלק שלכם ואף לצמצם אותן באופן שיטתי.

יתרה מכך, עם דלקן אוניברסלי תוכלו לאפשר לנהגים שלכם לתדלק עם הרכב בכל תחנת דלק, וזאת מבלי שיצטרכו לדאוג להסדרת התשלום במקום. התשלום יבוצע באופן מרוכז ותקופתי באמצעות חשבונית חודשית.

חברות רבות כבר זיהו את התועלות בפתרון הנוח של דלקן אוניברסלי שנעשה שכיח למדי בשנתיים האחרונות.

 

דלקן אוניברסלי – לאילו סוגי רכבים הוא מתאים?

ניתן להתקין התקן תדלוק אוניברסלי גם ברכבים מסחריים, רכב חברה, רכב של צי רכבים, וגם ברכבים פרטיים!
התקנת טבעת התדלוק האוניברסלית מציעה לבעלי הרכב או הנהגים בו מספר תועלות, כמו:

  • מחירי דלק נמוכים יותר
  • גישה לתחנות תדלוק מכל הרשתות ובכל אזור בארץ
  • חשבונית חודשית מרוכזת עם גביה תקופתית.
  • שליטה מלאה על הוצאות הדלק בעסק או במשפחה.

 

האם המעבר לדלקן אוטומטי הוא תהליך מורכב?

בעלי רכבים רבים בישראל שמחים ומופתעים לגלות כמה התקנה של דלקן אוטומטי היא פשוטה וחוסכת כאבי ראש לטווח הרחוק.  המעבר לדלקן אוטומטי הוא בסך הכל פשוט למדי.
השלב הראשון הוא לרכוש הסדר תדלוק מאחת מחברות הדלק בארץ ( דלק /  פז  / דור – אלון / סונול / סדש / תן / אחת מרשתות תחנות הדלק הפרטיות הקטנות יותר ). לאחר שרכשתם הסכם תדלוק שכזה, מגיע שלב ההתקנה מקצועית של התקן טבעתי אשר ממקמים על פיית התדלוק של רכבכם. טבעת התדלוק הזו מותקנת על ידי איש מקצוע מוסמך להתקנה של דלקנים אוטומטיים, והיא זו שתשמש אתכם בתור התקן התדלוק האוטומטי שלכם מרגע ההתקנה.
למעשה, חשוב שתדעו כי גם לאחר המעבר לדלקן אוטומטי, ההתקן הוא בבעלות בלעדית שלכם או של החברה שבבעלותכם, וההתקן מקושר לרכב בו התקנתם אותו בלבד.

האם מסובך לבצע תדלוק עם דלקנים אוניברסליים?

בכלל לא! נהפוך הוא. לא סתם נקרא הדלקן האוניברסלי התקן תדלוק אוטומטי.
תדלוק בעזרת הדלקן האוטומטי שלכם פשוט יצריך מכם לגשת אל משאבת התדלוק האוניברסלי של התחנה. משאבת התדלוק האוטומטי כבר תדע לבד לזהות את טבעת התדלוק ברכב שלכם, והיא תופעל באופן אוטומטי בשלב זה. אם התקשיתם למצוא את משאבת התדלוק האוניברסלי בתחנת הדלק, אחד מן העובדים במקום ודאי ידע להפנות אתכם למקום הנכון.
נהגים רבים בישראל יעידו על כך שמהשניה שמתרגלים לדלקן האוטומטי קשה לחזור לתדלק רגיל. הנוחות של התשלום הדחוי הופך את התדלוק לזריז ופשוט יותר.
בסוף החודש חברת הדלק שדרכה רכשתם את הסדר התדלוק תשלח לכם את החשבונית החודשית ושם כבר תוכלו לראות כמה תדלוקים ביצעתם במהלך החודש, עם פירוט מלא.

 

התקן תדלוק אוניברסלי – מה הופך את הפתרון הזה לכדאי?

על מנת לענות על השאלה האם דלקן אוניברסלי הוא פתרון שנותן מענה גם לצרכים הפרטניים שלך, כדאי לבחון לפני הכל את היקף צריכת הדלק ברכב שלכם. ברוב המקרים מי שעושה שימוש בהסדרי תדלוק הוא חברות שיש להן צי רכבים, למשל: חברות ליסינג, חברות הובלה, חברות שליחויות, יבואניות רכבים, חברות שמחזיקות בבעלותן מספר גדול של רכבים עבור טכנאים, שרשרת אספקה ונותני שירות, וכדומה.

עבור אותם עסקים דלקנים אוניברסליים הם בהחלט פתרון מעולה ומועיל, שאף חוסך בהוצאות הדלק, וגם ברמה התפעולית יכול לחסוך כאבי ראש מיותרים סביב נושא הטיפול באמצעי תשלום לנהגים וניהולם. החשבוניות של הדלקנים האוטומטיים מאפשרות לחברות עם רכבים לנהל את הטיפול בהוצאות הנסיעה באופן מרוכז בתדירות של אחת לחודש, ופעמים רבות להרוויח גם חסכון בעלויות עם מחירים מוזלים על רכישת דלקים בכמויות.

 

גם לבעלי הרכבים הפרטיים

דעו כי דלקן אוטומטי יכול לשרת אתכם בעיקר במידה ואתם מרבים בנסיעות או מחזיקים מספר כלי רכב עבור בני משפחתכם. היה וצריכת הדלק המצטברת שלכם גבוהה, גם אתם עשויים להיות זכאים להטבה ברכישת הסדר תדלוק אוניברסלי שכזה.

 

דלקן אוניברסלי – האם זה מתאים גם למי שרוצה לעקוב אחר צריכת הדלק ברכבו?

אם ברצונכם לעקוב אחר כמות הדלק המדויקת שהרכב / הרכבים שלכם צורכים ביחס למרחק שהם עושים, תוכלו להתקין דלקן אוטומטי אשר יחובר לספידומטר (מד המהירות) ברכבים אשר בבעלותכם. חברות שבבעלותן צי רכבים גדול, מעדיפות פעמים רבות את הפתרון הזה – של חיבור הספידומטר ( מד אוץ) אל הדלקן האוטומטי ברכביהן. זה אמנם לא הדלקן האוניברסלי הסטנדרטי אלא התקן מסוג קצת שונה ועולה מחיר מעט גבוה יותר בהשוואה לדלקן האוטומטי הסטנדרטי.

עם זאת יש להדגיש כי מדובר בהבדל לא משמעותי מדי בעלויות ומהצד שלכם התהליך של התקנת הדלקן עם החיבור אל מד המהירות ברכב, אינו שונה במאום מההתקנה של כל דלקן אוניברסלי סטנדרטי. אם תבחרו לחבר את הדלקן האוטומטי אל הספידומטר תרוויחו את האפשרות לעקוב באופן מדויק אחר יחס הקילומטרים לליטר ברכבים אשר בבעלותכם, לעקוב באופן מסודר אחר הנסיעות שהם עשו במהלך החודש, ואף לבצע חישובים שיבהירו לכם האם הסדר התדלוק האוניברסלי שלכם אכן תורם לחסכון בהוצאות הנסיעה הכוללות.

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

יתרונות הדלקן – יצאנו לבדוק

על המושג "דלקן" שמעתם? אנו נהיה מאוד מופתעים אם לא! דלקן הפך לחלק בלתי נפרד מעולם התדלוק הישראלי בשנים האחרונות, והוא פופולארי גם במדינות אחרות

דלקן אוניברסלי: כך בדיוק זה עובד

בוודאי שמעתם לא מעט לגבי הדלקן האוניברסלי: אותה שיטת תדלוק חדשה שחוללה מהפכה בקרב כל בעלי הדלקנים למיניהם. אך מה עומד מאחורי השיטה? מהן היתרונות

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.