כמה משלמים על דלקן אוניברסלי בסוף החודש

התקן תדלוק אוטומטי כמו דלקן או פזומט, הינו התקן שממוקם ברכב ומאפשר לכם לבצע תדלוק מבלי לשלם במקום. בעלי התקן תדלוק אוטומטי מסדירים את התשלום עבור הדלק על פי הסכם התדלוק שהסדירו מול רשת הדלק שרכשו ממנה את התקן התדלוק.
עסקים בישראל אשר מחזיקים בבעלות  צי רכבים משתמשים כבר שנים רבות על דלקנים, ולפעמים נהנים מהנחות על צריכת דלק גבוהה.

עד ינואר 2019, עבדו חברות הדלק השונות עם התקני תדלוק משויכים בלבד – כלומר התקנים שעבדו אך ורק מול המשאבות האוטומטיות של חברת הדלק שסיפקה אותם. באופן זה התקן התדלוק בדרך כלל כבל את בעלי ציי הרכב אל חברת דלק אחת.
לא עוד. כיום קיימים בישראל התקני תדלוק אוניברסליים אשר מאפשרים זיהוי של התקן התדלוק ברכב בכל משאבה אוטומטית בכל תחנת דלק. כיצד אם כן ניתן להעריך מראש את העלות שתשלמו מדי חודש על השימוש בדלקן האוניברסלי שלכם? על כך במאמר שלפניכם.

 

מה זה דלקן אוניברסלי?

דלקן אוניברסלי הינו התקן תדלוק טבעתי אשר מתקינים על פתח התדלוק ברכב כדי לאפשר לבצע תדלוקים בכל אחת מרשתות הדלק בישראל ובכל תחנה.
כאשר מתדלקים במשאבת תדלוק אוטומטית, לא נדרשת הסדרה של התשלום במקום ותשלום מבוצע באופן מרוכז בהוראת קבע.

היתרון בתדלוק בדלקן אוטומטי אוניברסלי, אם כן, הוא בכך שהתקן זה מאפשר לבעל הרכב לתדלק בכל מקום, ובמהירות, מבלי לבזבז זמן על תשלום במקום ואיסוף של קבלות שצריך להעביר למעסיק בסוף החודש.

 

מה הן הסיבות שמצדיקות שימוש בדלקן אוניברסלי?

בין היתרונות הרבים מהם נהנים נהגים שמשתמשים בדלקנים אוניברסליים, ניתן למנות הן חיסכון בעלויות, הן גמישות וכן בקרה טובה יותר על הוצאות הרכב המצטברות.
הרפורמה החדשה בתחום הדלקנים האוניברסליים, פתחה לראשונה בתולדות מדינת ישראל את שוק הדלק לתחרות. בכך הוסר עבור ציבור הנהגים אילוץ מכביד ביותר אשר חווה כל בעל דלקן בעבר – ההכרח לתדלק את הרכב ברשת תחנות דלק ספציפית. תודות למעבר לדלקנים אוניברסליים כיום ניתן לתדלק בכל אחת מתחנות הדלק הפרושות ברחבי הארץ בקלות, פשטות ויעילות.

 

אבל איך אפשר לדעת כמה אשלם על הדלקן האוניברסלי כל חודש?

בבואכם לברר כמה יעלה לכם דלקן אוניברסלי כל חודש, הדבר הראשון אותו עליכם לבחון הוא היקף השימוש שאתם צופים בהתקן התדלוק האוניברסלי ברכבים אשר בבעלותכם. עלות הסדר התדלוק שלכם בהתקן תדלוק אוניברסלי יכול להיות נמוך למדי או גבוה ביותר, הכל כתלות בצריכת הדלק וכמויות השימוש שלכם בהתקן.

לכן על מנת שתוכלו להעריך האם רכישת דלקן אוניברסלי היא אכן הפתרון המשתלם ביותר עבורכם מבחינה כלכלית, אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה לבחון את דפוסי השימוש של עובדיכם ברכבים שאתם מחזיקים בצי הרכב שלכם, עד כה. לפי היקף התדלוקים, כמויות הדלק שהרכבים שלכם צורכים ויחס הק"מ לליטר, תוכלו לדעת האם הסדר תדלוק אוניברסלי יוכל לחסוך לכם בעלויות. ישנם הסדרי תדלוק שונים שמציעות ספקיות הדלקנים האוניברסליים השונות בארץ, ומחיר הדלקן תלוי לא רק בדפוסי השימוש שלכם אלא גם ביכולות המשא ומתן שלכם, שבהחלט יוכלו לסייע לכם לקבלת הצעת מחיר משופרת.
בנוסף, חשוב לדעת כי חברות דלק רבות שמציעות דלקנים אוניברסליים וכרטיסי תדלוק, מעניקות לעתים קרובות הנחות והטבות כנגד שימוש בהיקף נרחב בדלקנים האוניברסליים. שווה בדיקה!

 

מה הופך את הדלקן האוניברסלי לפתרון התדלוק המשתלם ביותר כיום?

הדלקן האוניברסלי הינו ללא ספק, הכלי היעיל ביותר שמוצע כיום לצרכני דלק כבדים, ממספר סיבות:

1.    חיסכון בעלויות

בעקבות רפורמת הדלקנים האוניברסליים, כיום קיימים בשוק הדלקנים האוטומטיים משווקים פרטיים ומתקינים מומחים רבים אשר מציעים שירותי התקנה של דלקן אוטומטי אוניברסלי. חברות אלו למעשה מהוות כח קניה גדול מול רשתות הדלק הגדולות בארץ, מה שמעניק לאותם משווקים כח מיקוח משמעותי ביותר על התעריף לליטר דלק ולהציע לצרכן הנחה גדולה על התדלוק, בניגוד לעבר בו היו לציי רכבים גדולים היו הסכמי תדלוק ארוכי טווח, כך שרשתות הדלק המרכזיות בארץ החזיקו חברות בתור קהל שבוי לשנים ארוכות מבלי יכולת לשנות את תנאי ההסכם שלהן. הדלקנים האוניברסליים בעצם פתחו את השוק לתחרות וכיום אפשר לבחור באלטרנטיבה הכי משתלמת עבורכם.

 

2.    גבייה נוחה

כאשר מתדלקים באמצעות התקן תדלוק אוניברסלי נחסך הצורך באמצעי תשלום בתום התדלוק. כיצד זה עובד? משאבת הדלק האוניברסלית למעשה קוראת את התקן התדלוק האוניברסלי שמותקן על פיית התדלוק ברכב, ומשייכת אותו לאמצעי התשלום שבעלי הרכב מספקים בעת ההצטרפות להסדר התדלוק האוניברסלי. תודות לכך, ניתן לתדלק בקלות ובמהירות בכל עמדה לתדלוק העצמי עם משאבת תדלוק חכמה, ולחסוך את עמלת השירות המלא הגבוהה. בסוף כל חודש נשלחת ללקוח חשבונית מפורטת ובה רישום מפורט של התדלוקים שבוצעו, לרבות תאריך התדלוק והתחנה בה בוצע, כמות הדלק שמולא וכן הלאה. בנוסף, מדובר בכלי יעיל עבור מנהלי ציי רכבים שמעוניינים לקבל תמונת מצב ברורה ומקיפה לגבי השימוש ברכבי החברה.

 

3.    גמישות

עד שנכנסה לתוקף רפורמת הדלקן האוניברסלי, שימוש בהתקן תדלוק רגיל של אחת מחברות הדלק היה מגביל את הנהגים לבצע את התדלוקים אך ורק בתחנות הדלק של החברה שסיפקה את ההתקן, מה שגרם לכך שהצרכן היה מוגבל למספר מצומצם מאוד של תחנות בהן יכול היה לתדלק. כעת, בזכות התקן הדלקן האוניברסלי ניתן לתדלק בכל אחת מתחנות הדלק הרבות בארץ.

 

4.    דלקן אוניברסלי הוא הסטנדרט החדש

על פי ההערכות, פישוט מנגנון התדלוק האוטומטי וביטול הצורך בחברת תדלוק בעלת פריסה כלל ארצית יביאו בקרוב מאוד ארגוני צרכנים להציע אף לנהגים פרטיים פתרון של הסדרי תדלוק אוניברסליים כחלק מהסכמי רכישה שנסגרו מבעוד מועד מול חברות דלק קטנות. פירוש הדבר הוא כי בקרוב מאוד התדלוק האוטומטי בדלקנים אוניברסליים צפוי להפוך לנחלת הכלל.

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

ממה מושפע מחיר הדלק בישראל?

הדלק מהווה את אחד המוצרים החיוניים עבור רובנו, והוא משמש אותנו בפעילויות רבות הקשורות לניידות והתנהלות בחיי השגרה. מתי אנו צריכים דלק? יותר נוח לשאול

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.