כל הדרכים לחסוך על דלק והוצאות רכב

בעלות על מכונית היא ככל הנראה אחת ההוצאות הגדולות ביותר שיש לכם בתור הורים למשפחות מרובות ילדים. למרות שזה תמיד יהיה בין ההוצאות הגדולות יותר בתקציב המשפחתי, ישנן דרכים רבות בהם אפשר לבצע חסכון בהוצאות רכב. כמו בכל הכספים האישיים, ככל שתנקטו אמצעים רבים יותר לחיסכון בעלויות, כך תחסכו יותר כסף. אמנם חיסכון פוטנציאלי ישתנה מאוד בהתאם למצבכם המשפחתי, אך הנה כמה מהדרכים הטובות ביותר עבור משפחות מרובות ילדים להתחיל לחסוך כסף בהוצאות הרכב.

 

חסכו כסף על רכישת רכב חדש

פרט לקניית בית, רכישת רכב חדש היא אחת מהעסקאות הגדולות ביותר שרוב האנשים מבצעים. למרבה הצער, זה גם חלק מהעסקאות שלרוב אינן נעשות לטובת הקונה. בדקו את הטיפים הללו כדי לחסוך קצת כסף ברכישת הרכב:

 

שמרו על המכונית שלכם לזמן רב יותר

לא רק שהעלות של מכוניות חדשות עולה מדי שנה, אלא שהמחיר של מכונית יורד במהירות, וכאשר אתם קונים בתדירות גבוהה, אתם מפסידים כסף על ערכי טרייד-אין נמוכים. קנו רכבים משפחתיים באיכות טובה ושמרו אותם במשך חמש עד שבע שנים. זה יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה.

 

בדקו את צריכת הדלק

בעת רכישת מכונית חדשה, שקלו את ההשפעה שיש לאפשרויות שונות על צריכת הדלק. לדוגמה, אתם מקריבים כמה קילומטרים של דלק כאשר אתם משתמשים במיזוג אוויר בכביש המהיר, ועוד יותר בזמנים של פקקים כאשר אתם עוצרים לעיתים קרובות. כמו כן, רכבים ידניים נחשבים לרכבים יותר חסכוניים מאשר רכבים אוטומטיים, וכך גם רכבים המונעים מסולר, לעומת רכבים המונעים מבנזין.

 

אל תשתכנעו לתשלום על תוספות

היזהרו מאוד מרכישת חוזי שירות או אחריות מורחבת על מכוניות חדשות דרך סוכנות הרכב שלכם. לרבים מהם יש כיסוי מוגבל מאוד, למרות מה שהמוכר יכול לגרום לך להאמין, והם עולים הרבה יותר מפוליסות שנרכשות ישירות מסוכני ביטוח או חברות ביטוח. כמו כן, מוכר הרכב ינסה לשכנע אתכם לשדרג את האוטו בכל מיני אופנים, כמו מערכת מולטימדיה לדוגמה. אל תרכשו שדרוג כזה שאינכם באמת צריכים.

 

חסכו כסף על תחזוקת רכב

לאחר הרכישה הראשונית יש לחשב את עלות התשלום החודשית שלכם, דמי ביטוח רכב ודלק. אם אתם בוחרים להקשיב לעצה הראשונה שלנו (קניית רכב באיכות טובה ושמירתו למשך 5-7 שנים), ללא ספק גם תיתקלו בהוצאות אחזקת רכב. אבל יש כאן גם הזדמנויות לחסכון בכסף:

 

קבלו כוונון באופן קבוע

שמרו על המכונית שלכם מכווננת כראוי. כוונון רכב שאינו נמצא בכיוון יכול לשפר את יעילות הדלק ב- 4%, ויוצא זול יותר לשלם את עלות הכוונון. זה יכול לחסוך לכם כמה מאות שקלים בשנה.

 

הישארו במעקב אחר התחזוקה

החליפו את השמן ומסנן השמן ברכב שלכם אחרי כל 4000 קילומטרים, ללא קשר להמלצת התדירות שקיבלתם. החלפות שמן תכופות יותר הן הגורם החשוב ביותר בהארכת חיי המנוע שלכם, והן משלמות עבור עצמן בהמשך, בחיסכון על תיקונים ובלאי המנוע. זה יכול לחסוך לכם אלפי ואף עשרות אלפי בשקלים בטווח הרחוק.

 

החליפו את הפילטרים

בדקו את פילוטר האוויר של מכוניתכם מדי חודש. פילטר מלוכלך מקצר את חיי המנוע ומקטין את קילומטראז' הדלק בעד 10%. ניתן לנקות את הפילטר על ידי הסרתו וריסוסו עם צינור אוויר, או להחליף אותו במידת הצורך. זה יחסוך לכם מאות שקלים מדי שנה.

 

קנו את הצמיגים הנכונים

השתמש בצמיגים רדיאליים עם חגורת פלדה ובצעו תחזוקה נאותה. ניפוח נכון של הצמיגים ויישור הגלגלים יכולים לשפר את יעילות הדלק בעד 1.5 קילומטר לליטר.

 

השתמשו בדלק הנכון

אל תשתמשו בגז אוקטן גבוה יותר מכפי שממליצות עליו הוראות הרכב. עבור רוב המכוניות, בנזין פרימיום אינו מציע תועלת. אלא אם כן יש למכונית שלכם מנוע בעל ביצועים גבוהים והיצרן שלכם ממליץ על גז בעל אוקטן גבוה, השתמשו בגז הזול יותר. בשנת 2020 גז הפרימיום עלה 30% יותר בממוצע מהרגיל. זה יחסוך לכם אלפי שקלים בשנה.

 

שמרו על צמיגים מנופחים כראוי

בדקו את לחץ הצמיגים שלכם באופן קבוע. אתם יכולים לאבד עד 0.2% בקילומטראז' דלק עבור כל ירידה בלחץ הצמיגים.

 

שמרו את הצמיגים מאוזנים

הוסיפו אלפי קילומטרים לחיי הצמיגים שלכם על ידי איזונם פעם בשנה. בנוסף לשחיקתם, צמיגים שאינם מאוזנים כראוי עלולים לשחוק את בולמי הזעזועים ולפגוע במערכת המתלים שלכם, מה שמוביל להוצאות רבות יותר.

 

הציצו מתחת למכסה המנוע

בדקו את רמות הנוזל באופן קבוע. רמת מים נמוכה מקצרת את חיי הסוללה. בדקו את נוזל הקירור, נוזל גיר אוטומטי, ונוזלי בלמים וקלאץ'.

 

חסכו כסף על דלק ונהיגה

אמנם אתם בהחלט לא יכולים לנהל משא ומתן על מחירי דלק טובים יותר באופן שבו אתם יכולים לנהל משא ומתן על מחיר הרכישה של מכונית, אך אתם יכולים לנקוט בצעדים להפחתת הוצאות הדלק הכלליות שלכם. רבים מהטיפים הקודמים שלנו יחסכו לכם כסף בתחנת הדלק מכיוון שהם יכולים להפוך את המכונית שלכם לחסכונית יותר בדלק, אך הנה כמה דברים נוספים שתוכלו לעשות כדי לחסוך:

 

תדלקו בעצמכם

דלק בשירות עצמי הוא בדרך כלל יקר יותר משירות מלא. תחסכו כמה שקלים בכל תדלוק, שיצטברו בסופו של דבר למאות שקלים בשנה.

 

אל תדלקו מיכל מלא לחלוטין

חלק מהדלק עלול לעלות על גדותיו כאשר הוא מתרחב בשמש או אם אתה חונה על גבעה.

 

חסכו כסף בהגעה ממקום למקום

בסופו של דבר, יש עלויות הקשורות רק להגעה מנקודה א' לנקודה ב'. הנה כמה טיפים לחיסכון בכסף בהוצאות הנהיגה:

 

סעו ביחד לעבודה

על ידי שיתוף הנהיגה אחד עם השני, אתם יכולים לחסוך בממוצע 60 שקל לחודש או 600 שקל לשנה על דלק בלבד, אם הנסיעה שלך היא רק 40 קילומטר בערך הלוך ושוב בכל יום. שיתוף הנהיגה מגדיל את החיסכון שלכם. החיסכון משתנה בהתאם למשך הנסיעה שלכם. בנוסף לחיסכון בדלק, תחסכו עלויות תחזוקה ובלאי על המכונית בה אתם נוהגים פחות.

 

סעו פחות

יתרון נוסף בלנסוע ביחד לעבודה עם רכב אחד הוא בכך שהוא מקטין את הקילומטראז' השנתי ברכב השני. מכיוון שהדבר מפחית את הסיכון לתאונה, חברת הביטוח שלכם עשויה לחייב אתכם פחות בגין הכיסוי שלכם. רק הקפידו לעדכן את הקילומטראז' הממוצע שאתם נוסעים מול חברת הביטוח שלכם כדי לקבל את ההנחה.

 

תלמדו הרגלי נהיגה חסכוניים בדלק

הרגלי נהיגה בזבזניים יכולים להכפיל את צריכת הדלק שלכם. לפתח הרגלים של חיסכון בדלק, כמו:

  • להאיץ בעדינות.
  • לצפות בתנועה לפניכם כדי שתוכל לחזות האטות עתידיות ולהימנע מעצירות.
  • בפקקי תנועה, להרים רגל מדוושת הגז במקום להתקרב במלוא המהירות וללחוץ על הבלמים.
  • נדרש 20% יותר דלק כדי להאיץ למהירות רגילה מעצירה מלאה מאשר ל- 10 קמ"ש
  • לא לנהוג מהר מדי או לאט מדי. לוקח 20% עד 30% יותר דלק לנסוע במהירות של 70 קמ"ש מאשר 50 קמ"ש.
  • לשמור על מהירות קבועה בכביש המהיר. הימנעו מלהיתקע מאחורי מכוניות איטיות בהן אתם צריכים להאט את הקצב שלכם ואז להאיץ כדי לעבור.

 

טיפים נוספים לחיסכון בהוצאות רכב למשפחות ברוכות ילדים

מצאו מכונאי רכב אמין

למצוא מכונאי שאתם סומכים עליו זה דבר חשוב מאוד. הוא לא ינסה למכור לכם דברים שאינכם זקוקים להם ויוכל לתת לכם עצות סולידיות לגבי מתי לתקן משהו ומתי תוכל לדחות את התיקון בבטחה. בנוסף, מכונאי עצמאי או מוסך יגבה מכם פחות מאשר מרכז שירות של חברת הרכב.

כדי למצוא מכונאים טובים באזור שלכם, בקשו המלצות באינטרנט ועשו כמה חיפושים בעצמכם. אנו ממליצים לכם לבחור אדם שיש לו ניסיון רב בעבודה על סוג המכונית שלכם. הוא יכיר את המכוניות מבפנים ומבחוץ, ויראה הרבה מהבעיות הקטנות שאנשים שלא מכירים את הרכב אולי לא יכירו או לא ידעו לתקן.

 

ותרו על ציוד יצרן מקורי

פעמים רבות כאשר אתם זקוקים לחלקים חלופיים לרכב שלכם, המכונאי ירצה להשתמש בחלקים מקוריים של היצרן. אבל אתם יכולים לחסוך הרבה כסף בהוצאות הרכב על ידי מציאת חלקי רכב חלופיים. חברות רבות מייצרות את אותם חלקים באיכות טובה עבור חלק קטן מהמחיר.

לכן כאשר המכונאי שלכם אומר שאתם זקוקים לחלק מסוים, שאלו אם הוא יכול להשתמש בחלקים שאינם מקוריים לצורך התיקון. בנוסף, אפשרות אחרת היא שימוש בחלקים משומשים.

למרות שאינכם רוצים לקנות אטמים או צינורות גומי משומשים, רכישת חלקים משומשים יכולה לחסוך לכם עוד יותר בעלויות התיקון. אתם יכולים למצוא חלקים משומשים באינטרנט.

 

שטפו את מכונית שלכם ועשו לה וקס

שטיפה ווקס של המכונית שלכם אולי נשמע כמו דבר טיפשי לכלול במאמר על דרכים לחסוך כסף בהוצאות הרכב. אבל המציאות היא ששמירה על הצבע במצב מעולה עוזרת לגרום לרכב שלכם להחזיק מעמד זמן רב יותר. וככל שהוא מחזיק זמן רב יותר, כך אתם חוסכים יותר כסף בכך שלא צריכים לקנות מכונית חדשה.

תחשבו על זה. על ידי שטיפה ווקס, אתם מורידים לכלוך מהרכב. אתם גם מגנים על כתמים חשופים שבהם ייתכן שהצבע נחתך. אין דבר גרוע יותר מאשר צורך לרכוש מכונית חדשה מכיוון שהמסגרת חלודה וזה יעלה יותר לתיקון ממה ששווה המכונית. נסו להקפיד על שטיפת מכונית פעם בחודש ווקס פעמיים בשנה.

אם אינכם רוצים לעשות זאת ידנית, מצאו שטיפת מכוניות ושלמו עבור כך. למכוני שטיפת מכוניות רבים יש כרטיסיות המציעות מבצעים לאנשים המתמידים בשטיפה אצלם. רק וודאו שלא תשתמשו רק בשטיפות רכב ללא מגע. למרות שזה נוח, הם לא מורידים את כל הלכלוך כמו שטיפת מכוניות שמקרצפת את המכונית.

 

תחזוקה שוטפת לרכב

ניתן להתעלם מתשלום עבור תחזוקה שוטפת ברכבכם. אם הוא נוסע בסדר, למה לשלם את הכסף? למרות שזה נשמע חכם על פני השטח, זה ממש מטומטם לדלג על תחזוקה שוטפת.

יש לכך כמה סיבות. ראשית, המכונאי עשוי לזהות משהו מוקדם, שעשוי לחסוך לכם אלפים בהמשך הדרך. לדוגמה, אולי קיימת דליפת נוזל קירור כלשהו. אם לא תבדקו את הרכב, מעולם לא תדעו ויכול להיגרם נזק חמור למנוע.

שנית, על ידי שמירת מכוניתכם ברמות אופטימליות, אתם מוזילים את העלות הכוללת של הפעלת המכונית שלכם ומסייעים בשיפור הסיכויים שהיא תשרוד זמן רב יותר.

 

לסיכום

עקבו אחר הטיפים הבאים ואנו מבטיחים כי זה יסייע לכם בשמירה על מצב כלכלי טוב עבור משפחתכם מרובת הילדים.

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

הכירו את ברייקדאון

בימים האחרונים אנו שומעים לא מעט המלצות על אתר שנקרא ברייקדאון. אנו שומעים עליו בעיקר ממי שחיפשו במשך תקופה ממושכת מקום שאפשר למכור אליו את

הכל על מחסום החנייה

בימים האחרונים אנו שומעים לא מעט וויכוחים שבוקעים מהמרפסת הביתית שלנו. מדובר בצעקות של שמעון, השכן שלנו, שמגלה בכל ערב מחדש שמישהו תופס את מקום

מה הוא ציפוי ננו לרכב?

הישראלים מאוד קשורים לרכב שלהם, את זה כולנו יודעים. חלקם גם דואגים לטיפוח שוטף שלו, חלק יותר, חלק פחות. כך או כך, אין דבר מבאס

איזה חברת הסעות היא האמינה ביותר?

כשאנו נוסעים לשדה התעופה בדרך לחופשה משפחתית, כשאנו נוסעים לטיול חברה או לטיול משפחתי גדול בארץ, אנו שמים את מבטחינו בחברת ההסעות שתקח אותנו ליעדנו

3 טיפים לבחירת קסדות לאופנוע

רכיבה לא מתוכננת על אופנוע של קולגה גרמה לנו להבין שבחירה של קסדה לאופנוע זה לא עניין של מה בכך. לכן, החלטנו לעצור את שטף

4 טיפים לבטיחות בכביש על אופנוע

לצערנו, תאונות דרכים הן דבר שקורה יום ביומו בכל רחבי העולם וגם בארץ הקטנה שלנו. אנשים רבים נפגעים בתאונות דרכים והדבר לא פוסח גם על

מסעדות באילת – המדריך המלא

אם אתם מחפשים סושי באילת או מסעדות באילת מדהימות, זה בהחלט המקום לעשות את בדק הבית שלכם. אירועים באילת זו הנקודה הראשונה, אבל מיד לאחר