יתרונות כרטיס תדלוק – יצאנו לבדוק

דלק נחשב למוצר חיוני עבור רובנו המכריע, ויהיה לנו מאוד קשה לדמיין את חיינו בלעדיו. בעוד על מחירי הדלק אין באפשרותנו להשפיע, אנו בהחלט יכולים לשלוט ולנהל את עלויות הדלק בצורה שתתאים לנו. קיימות מספר שיטות נפוצות, שבעזרתן אנשים נוהגים להוזיל את עלויות הדלק החודשיות שלהם, ואחת מהן – היא באמצעות כרטיס תדלוק. מה הוא כרטיס תדלוק, ואם הוא טומן בחובו יתרונות משתלמים עבורנו? יצאנו לבדוק.

הצורך בדלק

הצורך שלנו בדלק הוא בלתי מבוטל, כיוון שהדלק בסופו של דבר מאפשר לנו ניידות, ואת החיים כפי שאנו מכירים אותם כיום. אין לנו את הפריבילגיה להחליט ביום בהיר אחד – שאנו מקצצים בחצי את הוצאות הדלק שלנו… שהרי לא נוכל להפסיק להסיע את ילדינו לבית הספר, להפסיק לבקר את המשפחה, או לוותר על הקניות השבועיות. מחירי הדלק מושפעים מתנודות עולמיות הקשורות ליצואניות הנפט, וממיסים מקומיים המהווים יותר ממחצית הסכום שאנו משלמים על הדלק בישראל. על מחירי הדלק הסופיים – כנראה שאין באפשרותנו להשפיע… אך האם אנו יכולים לחסוך בעלויות הדלק?

שיטות לחיסכון בדלק

כשאנו מחפשים שיטות לחסוך בדלק, נוכל למצוא מגוון שלהן. אנשים רבים בארץ משתמשים בהתקן ה"דלקן" המוכר, ואחרים נוקטים בשגרה שוטפת של התנהלות חכמה, הכוללת נהיגה נכונה, השוואת מחירי הדלק, תדלוק בשעות הנכונות, ורכישת רכב חסכוני. שיטה נוספת לחיסכון וניהול נכון של הוצאות התדלוק שלנו, מופיעה בצורת כרטיס התדלוק. מה הוא הכרטיס הזה, ומה הוא מעניק לנו?

 

מהו כרטיס תדלוק?

כרטיס תדלוק נראה כמו כרטיס אשראי לכל דבר, וגם מכיל פס מגנטי כמוהו, וההבדל הוא שכרטיס התדלוק כשמו כן הוא – מיועד לתשלום בתחנות דלק בלבד. לפני התדלוק אנו מעבירים את כרטיס התדלוק באותו החריץ המיועד לאשראי, ומיד נוכל לתדלק בקלות.

סוגי כרטיסי תדלוק

השוק מציע מספר כרטיסי תדלוק, וחשוב להכיר את ההבדלים ביניהם – לפני שרצים לקנות. להלן הסוגים:

 

כרטיס תדלוק של חברת דלק ספציפית

לכל חברת דלק יש את כרטיס התדלוק שלה, והיא מציעה אותו ללקוחות בתוספת הנחה מסוימת במחירי הדלק, ולעתים יחד עם הנחות נוספות. כרטיס התדלוק הזה יאפשר לכם לתדלק רק בחברה שלה שייך הכרטיס.

 

כרטיס תדלוק אוניברסלי

כרטיס תדלוק אוניברסלי למעשה אינו "כבול" לחברת דלק אחת, וניתן להשתמש בו במגוון תחנות הדלק של כל החברות. כרטיס זה לרוב ישווק ע"י חברות חיצוניות, ודרכן גם ייערך החישוב החודשי, שליחת החשבונית, וכו'. כרטיס כזה לרוב מציע לנו הנחה משתלמת יותר מאשר כרטיסי התדלוק המוגבלים לחברת דלק ספציפית.

 

כרטיס תדלוק נטען

כרטיס שבו ניתן להקצות סכום מסוים לתקופת זמן, ומהווה פתרון מעולה למנהלי חברות המעוניינים להגביל את הוצאות הדלק של עובדי החברה שלהם.

 

כרטיס תדלוק פתוח

בסוג הכרטיס הפתוח, יש חשבון המקושר לכרטיס באמצעות אשראי או הוראת קבע, ואין הגבלה לכמות הכסף שיוצאת לטובת התדלוקים. הסכום נגבה בצורה מסודרת בסוף כל חודש – והחשבונית נשלחת למשלם.

 

יתרונותיו של כרטיס התדלוק

כרטיס התדלוק טומן בחובו מספר יתרונות משמעותיים, וזה הופך אותו לנפוץ יחסית בקרב האוכלוסייה הישראלית.

 

הנחה במחירי הדלק

מי מאיתנו הישראלים – לא אוהב לחסוך? כשמציעים לנו הנחה, העיניים שלנו נפקחות בצורה אוטומטית, ואכן – רוב כרטיסי התדלוק מעניקים למשתמשים הנחה נאה במחירי הדלק. ההנחה הניתנת באמצעות כרטיס התדלוק – הופכת אותו למשתלם יותר מאשר תשלום באשראי או במזומן.

 

הגבלת סכום

כפי שראינו, כרטיס התדלוק מאפשר לנו לשלוט בסכום שנוציא על הדלק במהלך החודש, וזה יתרון משמעותי. בין אם אנחנו מנהלי חברה המעוניינים לפקח על הוצאות הדלק של עובדינו, ובין אם אנו אנשים פרטיים שפשוט רוצים להתנהל נכון – נראה שכרטיס תדלוק עוזר לנו בכך באופן מובהק.

 

נוחות השימוש בכרטיס

הכרטיס הוא נוח לשימוש כיוון שהוא עושה לנו סדר. הכרטיס מיועד רק לתדלוק, ונשלף מהארנק רק לשם כך. הדבר מקטין את הסיכוי להונאות אשראי וגניבת פרטים, וגם מאפשר לנו חשבונית מסודרת בסוף החודש – המראה לנו רק את הוצאות התדלוק בנפרד. כרטיס כזה עשוי לעזור לנו לנהל בצורה נכונה יותר את ההוצאות החודשיות שלנו.

 

מדוע לא דלקן אוניברסלי?

הדלקן האוניברסלי שנכנס לחיינו בתחילת שנת 2018 – אכן מהווה פתרון נוח יותר, כיוון שהוא לא מצריך שימוש בשום אמצעי תשלום שהוא. יחד עם זאת, ישנם אנשים שפחות מתאים להם השימוש בדלקן. אנשים מסוימים אינם מעוניינים להתקין התקן דלקן ברכב מסיבות כאלו ואחרות, ואחרים נוהגים להחליף רכבים בצורה תכופה יחסית – ואינם מעוניינים בטרטור של התקנת הדלקן מחדש בכל רכב, שינוי הפרטים מול החברה, וכו'. כמו כן, ישנם אנשים המשתמשים במספר רכבים בו זמנית – וזו סיבה נוספת שבגינה השימוש בדלקן עשוי להיות פחות נוח עבורם.

 

לסיכום

על אף שהמדע מחפש פתרונות שונים שיחליפו את השימוש בדלק – כרגע נראה שהוא הולך ללוות אותנו עוד זמן מה. הדלק הוא חלק בלתי נפרד מחיינו כפי שאנו מכירים אותם כיום, והוא מאפשר לנו נוחות וניידות. מחירי הדלק הם אמנם בלתי ניתנים לשינוי מבחינתנו היות והם מושפעים מפקטורים עולמיים ומקומיים, אבל אנו בהחלט יכולים להתנהל נכון בהקשר להוצאות הדלק שלנו. השוק מציע שיטות רבות להתנהלות נכונה בתדלוק, ולעתים אנו עלולים להתבלבל מהמגוון – ולא לדעת במה לבחור.

במאמר זה דובר על כרטיסי התדלוק השונים ויתרונותיהם, ביחס לשיטות תדלוק אחרות כמו הדלקן, או שיטות המבוססות על התנהלות נכונה. תמיד מומלץ לבצע סקר שוק המותאם לנו, וזאת כיוון שלכל אדם יש צרכים מעט שונים. בין אם בחרנו בדלקן ובין אם בכרטיס תדלוק – זכרו להתנהל באופן חכם גם בלי קשר להנחה שהם מציעים לנו!

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

כרטיסי תדלוק לחברות

רוצים להפוך את החיים של הנהגים בחברתכם לפשוטים יותר?  רכישה של כרטיס תדלוק אוניברסלי הוא ללא ספק הפתרון הנבון ביותר מצידכם.  חברות גדולות רבות אשר

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.