השוואה בין הרכבים התפעוליים החשמליים השונים

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לרכוש לעצמם רכב תפעולי. בין אם מדובר על קלאב קר קלאסי, או אפילו רכב שנראה יותר כמו טרקטורון, הרכבים הללו תופסים יותר ויותר מקום במרחב הציבורי. יחד עם הדרישה הגבוהה לרכבים כאלו, קיים גם היצע לא קטן שמאפשר לכם לבחור בצורה די טובה את הרכב התפעולי שלכם. סהר אוחיון כאן כדי לעזור לכם בזה. 

 

רכב תפעולי

רכב תפעולי הוא רכב שמיועד למשימות שונות מאשר רגיל. ברכב תפעולי בדרך כלל אין מספר רישוי, והוא יכול לנסוע גם במקומות שאליהם רכב רגיל לא מורשה להיכנס. בין אם מדובר על רכב שנועד לנסיעה בתוך המושב, או אפילו כדי לנוע בשטחים חקלאיים, ישנם היום סוגים רבים של רכבים כאלו.

רכב תפעולי חשמלי כפי שניתן להבין מהשם שלו נע באמצעות סוללה חשמלית, ולכן גם חסכוני יותר.

אם גם אתם עומדים לפני קנייה של רכב תפעולי, כדאי להכיר את האופציות השונות הקיימות בשוק, וכך לבחור רכב שיוכל לענות בצורה המדויקת ביותר על הצרכים שלכם. התבור רכב תפעולי כאן כדי לתת לכם סקירה על כל ההבדלים שחשוב להכיר בין רכבים תפעוליים שמונעים בעזרת חשמל.

רכב תפעולי

מרחק מהקרקע

הנתון הראשון שאותו כדאי לכם לבדוק הוא המרחק מהקרקע של הרכב. כמו ברכבים רגילים, מרחק גדול יותר מהקרקע מאפשר לנו להנות מעבירות גבוהה יותר, דבר שמתאים לשטחים חקלאים או למי שנע באזורים שאינם סלולים בצורה טובה. חשוב גם לדעת שהגובה מגיע על חשבון היציבות של הרכב, אז אם אין לכם צורך מיוחד ברכב מוגבה, לכו על רכב בגובה קלאסי.

מרחק מהקרקע

עוצמת מנוע

הנתון השני שצריך לתת עליו את הדעת הוא עוצמת המנוע של הרכב. למרות שלא מדובר על מנוע בעירה רגיל, גם בין המנועים החשמליים יש הבדלים לא מעטים. גם כאן עליכם להתאים את הרכב לצרכים שלכם. רכב שמיועד רק לנסיעה בתוך קיבוץ או מושב לא צריך להיות עם מנוע חזק מידי. במידה ואתם מתכננים לסחוב משאות עם הרכב, המנוע שלו צריך להיות חזק יותר מהרגיל.

 

מספר נוסעים

הנתון האחרון הוא כמובן מספר הנוסעים שאותם ניתן להעמיס על הרכב. בדרך כלל ישנה אפשרות לשניים או ארבעה נוסעים, אך כיום קיימים גם רכבים תפעוליים שבהם ניתן להסיע שישה נוסעים. המקום של הנוסעים מגיע בדרך כלל על חשבון אזור המטען, כך שכדאי לקחת את זה בחשבון.

 

לסיכום

רכבים תפעוליים יכולים להיות כלי נהדר בהרבה מאוד מקומות. בין אם מדובר על תנועה בתוך אזור מיושב, העמסת ציוד באזורי תעשייה או תנועה בתוך שטחים חקלאיים, הרכבים הללו מאפשרים לנו לעשות את זה בצורה יעילה וחסכונית. כדי שתוכלו לבחור לעצמכם רכב חשמלי תפעולי מתאים, הבאנו לפניכם סקירה קצרה על ההבדלים המרכזיים שיש בין הרכבים הללו.

השוואה בין הרכבים התפעוליים החשמליים השונים

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

3 מקרים שבהם תצטרכו ציוד מכני הנדסי

יש מקרים ספציפיים שמצריכים שימוש בציוד מכני הנדסי. מדובר בין היתר במנופים, זרועות הידראוליות, כפות ועוד. מדריך זה יציג בפניכם את המצבים הללו שמצריכים שימוש

אלו השלבים להחלפת מצבר לרכב

כל נהג מנוסה מגיע לרגע שבו הוא נעמד אל מול המצבר של הרכב ותוהה בקול איך אפשר להחליף אותו. התרחיש הזה אירע לנו לפני כמה

מהם השלבים להשגת רישיון C1

נהיגה היא מיומנות חיונית המספקת לאנשים את החופש והעצמאות לנסוע למקומות שונים בקלות. בישראל הנהיגה היא היבט משמעותי בחיים, והוצאת רישיון נהיגה היא צעד מכריע

מה כרוך בהתקנת עמדת טעינה?

רכבים חשמליים, שעד לפני כמה שנים נשמעו כמו פנטזיה, הם עובדה קיימת. כמעט בכל נסיעה אפשר כבר לראות מכוניות חשמליות נוסעות, והמספר שלהן הולך וגדל.

מה מרכיב את עלות התקנת עמדת הטעינה?

כלי רכב חשמליים (EVs) הופכים פופולריים יותר ויותר כאשר יותר ויותר אנשים מבקשים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם ולחסוך כסף בעלויות הדלק. עם זאת,

רכבים חסכוניים בדלק

בזמן שמחירי הדלק ממשיכים לעלות והמודעות העולמית למשבר האקלים צוברת תאוצה, יותר ויותר אנשים מבקשים לרכוש רכבים חסכוניים בדלק וידידותיים לסביבה, שיקלו גם על הכיס

איך להרכיב מעלונים ומנופים לנכים

הרכבה של מעלונים ו\או מנופים לרכבים של אנשים עם מוגבלויות צריכה להיעשות באופן מוקפד ומקצועי. שכן, התקנה או הרכבה שמתבצעת באופן רשלני עשויה להוביל בסופו

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.