מה ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח מקיף ברכב?

כל נהג צריך שיהיה לו ביטוח חובה, שכן אחרת אסור לו לעלות על הכביש, אבל מה לגבי ביטוח רכוש? ומה זה ביטוח צד ג'? אם השאלות הללו מטרידות אתכם, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם

פקודת רכב מנועי בישראל קובעת שכל נהג צריך להיות עם ביטוח חובה בתוקף. בלי ביטוח חובה אסור לנהוג ברכב, בין אם מדובר על רכב מנועי דו גלגלי או על מכונית. יתרה על כך, החוק קובע שביטוח חובה יכסה נזקי גוף של הנוסעים בכלי הרכב של המבוטח ושל הולכי רגל שנפגעו עקב השימוש בו – כמו למשל במהלך תאונות דרכים.

 

מה כולל ביטוח חובה?

ביטוח חובה מכסה נזקי גוף על מנת להבטיח שיהיה מי שיממן את זה עבור הנפגעים. מנקודת המבט של החוק, אין לאפשר נהיגה ברכב בלי להבטיח שתהיה פוליסת ביטוח שתפצה את הנוסעים, את הנהג ואת הולכי הרגל בגלל נזקי גוף שנגרמים להם בתאונת דרכים.

על רקע האמור לעיל, אפשר להבין גם מדוע ביטוח חובה כולל את כל ההוצאות הרפואיות בגין נזקי הגוף. בפועל, זה אומר שהביטוח הזה מכסה הוצאות רפואיות על התאוששות, פיצוי בגין אובדן כושר השתכרות עד תקרה של שלוש פעמים השכר הממוצע במשק וכמובן פיצוי כספי בגין עוגמת נפש, כאב וסבל.

 

מהו ביטוח רכוש?

סוג אחר של ביטוח שאינו חובה אבל הוא לא פחות חשוב הוא ביטוח רכוש. כאן מדובר על ביטוח שניתן להפעיל באותם תנאים של ביטוח חובה, אבל הוא מכסה רק נזקי רכוש ולא נכסי גוף. חוץ מזה, ההבדל הוא שפוליסות ביטוח רכוש מבוססות על נוסח פוליסה תקנית – לכן חברת הביטוח רשאית לערוך שינויים אך ורק לטובת המבוטח.

לשם השוואה, ביטוח צד ג' מכסה נזקי רכוש שנגרמו לצד ג' ועד לסכום הנקוב בפוליסה. אז אם קונים רק ביטוח חובה וביטוח צד ג' אבל עוברים תאונת דרכים, לא מקבלים פיצוי על הנזק הפיזי שנגרם לרכב – אבל כן מקבלים מימון של הפיצוי למי שהרכוש שלו נפגע בגלל התאונה.

 

האם משתלם לקנות ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף כולל בתוכו גם את ביטוח הרכוש וגם ביטוח צד ג'. כמו כן, ניתן לרכוש ביטוח רכב מאותה חברת ביטוח ולרכב גם ביטוח חובה, גם ביטוח רכוש וגם ביטוח צד ג' תחת קורת גג אחת.

השיקולים בשאלה איזה ביטוח הכי משתלם לקנות כבר תלויים בסוג הרכב ובאופי השימוש בו. בגלל שביטוח חובה בכל מקרה חובה לקנות, מה שרלוונטי יותר להתמקד בו אלו ההבדלים בין ביטוח רכוש לבין ביטוח צד ג'.

לאחר מכן, צריך לקבל כמה הצעות מחברות הביטוח השונות ולהשתמש במדד השירות של משרד האוצר כדי לבדוק מה רמת האמינות שלהן.

 

רכב לאחר תאונה

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.