דלקן אוניברסלי עושה את החיים קלים – יצאנו לבדוק כמה זה באמת נכון

חברות שמחזיקות ציי רכב כמו חברות הובלה, חברות ליסינג וכדומה, מודעות למורכבות הרבה הכרוכה בניהול מערך הרכבים וביצוע מעקב מסודר אחר התדלוקים שביצע כל נהג. הבשורות הטובות הן שתודות לרפורמת הדלקנים האוניברסליים (או בשמם האחר – דלקנים אוטומטייים), לפחות את הקושי שבמעקב אחר הוצאות הדלק של העסק ניתן לפשט כיום באופן משמעותי. הדלקן האוניברסלי שהחליף את הדלקנים המסורתיים שהיו בשוק עד לרפורמת הדלקנים של 2018, עושה את החיים פשוטים בהרבה לעסקים שצריכת הדלק שלהם גבוהה וחוסך זמן רב, כאב ראש וגם עלויות לבעל העסק. כיצד הדלקן האוניברסלי עושה את כל אלו? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

דלקן אוניברסלי – במה מדובר בעצם?

דלקן אוניברסלי הינו התקן תדלוק טבעתי שמותקן על פיית התדלוק ברכב ומאפשר לבצע בעזרתו תדלוקים בכל תחנת דלק בארץ, מכל חברת דלק וללא צרך להסדיר את התשלום על התדלוק במקום בעזרת מזומן או אשראי. דלקנים אוניברסליים למעשה מאפשרים לבעליהם להסדיר את התשלום באמצעים דיגיטליים, באופן מרוכז אחת לחודש – דרך חשבונית חודשית בהוראת קבע.

זה הופך את התדלוק למהיר ופשוט יותר וחוסך את ההתעסקות באמצעי תשלום וסליקה במעמד התדלוק בתחנה.

 

מה ההבדל בין דלקן אוניברסלי ובין דלקן רגיל?

טרום עידן הדלקנים האוניברסליים / האוטומטיים – כל התקן תדלוק מסוג דלקן היה משויך ספציפית לרשת תחנות הדלק שמכרה אותו לנהג. לכן בעליו של דלקן של חברת "פז" למשל (פזומט) יכול היה לתדלק רק בתחנות של פז, וכנ"ל עם דלקן של חברת "דלק" – שיכל לתדלק רק בתחנות של החברה. כך נוצר מצב שבעלי דלקנים נאלצו לעשות סיבובים מיותרים בחיפוש אחר תחנות דלק ספציפיות אשר משויכות לחברת הדלק שהתקינה להם את הדלקן ויכבדו את השימוש בו.

עם דלקנים אוניברסליים או אוטומטיים, כבר אין צורך להתחייב לתדלוקים בתחנות של ספקית הדלקן שלכם. ניתן לתדלק בכל מקום בארץ, בכל אחת מרשתות הדלק והתשלום מתבצע בכפוף לתכנית התדלוק שהתואמה לכם על פי היקף צריכת הדלק והצרכים הפרטניים שלכם.

על סמף המסקנות הללו משרד האנרגיה קידם תקנות אשר מחייבות התקנה של דלקנים אוטומטיים והחלפה של כל הדלקנים הישנים בהתקני תדלוק אוטומטיים, החל מחודש ינואר 2019.

 

איך שדרוג הדלקן הישן שלך לדלקן אוניברסלי ישדרג לך את ניהול העסק?

נהגים וחברות המנהלות צי רכבים, מסדירות את התשלום על התדלוקים שלהם דרך חשבונית מרוכזת אחת, וכך קל יותר לנהג גם את הטיפול בבקשות להחזרי מס. התקנה של התקן תדלוק אוניברסלי היא פתרון נהדר עבור בעלי עסקים אשר מעונינים לספק לנהגים שהם מעסיקים פתרון לתדלוק זמין, נגיש ונטול כאבי ראש מיותרים. בעזרת השימוש בדלקן אוטומטי ניתן יהיה לבצע את מילוי הדלק ברכבי החברה שבבעלותכם בכל תחנת דלק בארץ ללא תלות ברשת תדלוק ספציפית, וללא הצורך לצייד את הנהגים באמצעי תשלום או לטפל בהחזר הוצאות.

 

מה הם היתרונות הכי גדולים של התקני התדלוק האוניברסליים?

התקני התדלוק האוניברסליים – אוטומטיים מציעים לעסקים ונהגים פרטיים תועלות רבות ומגוונות.
מעבר לנוחות השימוש בהתקני דלקנים אוניברסליים, לפיתוח זה יש יתרונות נוספים:

  1. ניהול התשלום על הדלק דרך חשבונית חודשית מרוכזת ללא צורך בהתעסקות עם קבלות
  2. מעקב נוח אחר כמויות הדלק שרכבי החברה צורכים ברמה החודשית
  3. פתיחת שוק הדלק לתחרות והשגת תנאים מועדפים לנהגים
  4. הנחות קבועות על הסדרי תדלוק למשתמשים שהיקף צריכת הדלק שלהם גבוה

 

בין אם אתם עדיין תקועים עם התקן התדלוק מהדור הישן שכובל אתכם לרשת תחנות דלק ספציפית ואתם מעוניינים לשדרג את הדלקן שברשותכם לדקן אוטומטי אוניברסלי מהדור החדש, ובין אם אתם מעוניינים להתחיל לעבוד עם דלקנים בפעם הראשונה ברכבי החברה שלכם – בשוק הדלקנים האוטומטיים קיימים פתרונות מתקדמים והסדרי תדלוק שמותאמים לכל חברה על פי צרכיה ותקציבה. לא רק חברות עם צי רכבים מרובה כלי רכב נהנות מהפתרון שמציעים ספקי הדלקנים האוניברסליים. גם עסקים קטנים יותר שמחזיקים מספר רכבים בודד ואפילו נהגים פרטיים עם רכב אחד שצורך כמויות משמעותיות של דלק בשוטף – יוכלו להפיק תועלת רבה ולחסוך במשאבים באמצעות התקנה של דלקן אוטומטי חדשני.

 

איך ניתן לחסוך בעלויות הדלק באמצעות השימוש בדלקן אוניברסלי?

היכולת לנהל את צריכת הדלק, לבצע מעקב ולהקל על תהליך התדלוק – כל אלו יתרונות שמספק הדלקן האוניברסלי מאפשר לכם לחסוך הרבה מאוד זמן וכסף. החסכון בזמן נגזר מן היכולת לתדלק בכל תחנה של כל חברת תדלוק. החסכון בעלויות – נגזר מהיכולת להתמקח ולהשיג לעצמכם את הסדר התדלוק המשתלם ביותר לצרכיכם. חברות רבות שמתקינות דלקנים מציעות כאמור הנחות לתכניות תדלוק לצרכנים כבדים של דלק, כך ניתן להנות מדלק במחירים נמוכים ממחיר השוק.

חברות רבות כבר גילו כיצד היכולת שמספקים התקני התדלוק האוניברסליים – אוטומטיים לביצוע מעקב שיטתי ומסודר אחר היקף הנסיעות והוצאות התדלוק של נהגיהן, יחד עם האפשרות לחבר את הדלקן למד אוץ (מד מהירות או ספידומטר) ברכבים שבבעלותן לשם ביצוע מעקב אחר צריכת דלק לקילומטר – מסייע להן לייעל את מערך הרכבים שלהם ואופן השימוש בו. חברות שעושות שימוש בדלקנים אוטומטיים יכולות לדעת באילו מועדים ושעות תודלק כל רכב שבבעלותן, באילו תחנות דלק בדיוק, כמה ליטרים תודלקו וכמה עלה להן התענוג.

שיתופי הפעולה שספקי דלקנים אוטומטיים יצרו עם חברות הדלק בישראל מאפשרים להם להציע לנו – הצרכנים, שירותים מקיפים של ניהול הוצאות הנסיעה ברכבינו, והכי חשוב – להציע לנו דלק בתעריפים מועדפים ומשתלמים ממה שיכולנו להשיג עד היום במסגרת תדלוק ללא הסדרי תדלוק מיוחדים או בעזרת דלקנים מהדור הישן.

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

יתרונות הדלקן – יצאנו לבדוק

על המושג "דלקן" שמעתם? אנו נהיה מאוד מופתעים אם לא! דלקן הפך לחלק בלתי נפרד מעולם התדלוק הישראלי בשנים האחרונות, והוא פופולארי גם במדינות אחרות

דלקן אוניברסלי: כך בדיוק זה עובד

בוודאי שמעתם לא מעט לגבי הדלקן האוניברסלי: אותה שיטת תדלוק חדשה שחוללה מהפכה בקרב כל בעלי הדלקנים למיניהם. אך מה עומד מאחורי השיטה? מהן היתרונות

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.