דלקן אוניברסלי לציי רכב: פתרון שכדאי להכיר

דלקן הוא פתרון נפוץ ומקובל לכל חברה שרוצה לספק לעובדים שלה תנאים והתנהלות נוחים לגבי צריכת דלק. בזכות הדלקן, כל עובדי החברה לא צריכים לשלם במקום או להתעסק בהוצאות התדלוק וגם החברה מצידה מרוויחה התנהלות מסודרת ויעילה יותר. דלקן אוניברסלי לציי רכב נחשב לפתרון המוצלח ביותר לצריכת הדלק של החברה: אין עוד צורך לעצור לתדלק על פי תחנה ספציפית, או לתכנן את הנסיעה לפי אותן תחנות חולפות בדרך. כך גם החברה וגם עובדיה נהנים מרווחה אישית גבוהה יותר בכל הנוגע לנסיעות העבודה.

כשהאחריות לתדלוק רק בחברת דלק ספציפית מוסרת מהעובדים, הם יכולים ליצור מיקוד גבוה יותר בנסיעה ואפילו להתנהל באופן מקצועי יותר. דלקן אוניברסלי מאת אימג'ינריום דלקנים אוניברסליים מספק תנאים נוחים יותר לבעלי רכב חברה ומאפשר לעובדים להרגיש שמקום העבודה מתחשב בהם, חושב עליהם ומתנהל מולם באופן אחראי יותר. כתוצאה מכך, הם יהיו נכונים להעניק לחברה בחזרה במאמצים ובעשייה ולבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

 

העובדים מתדלקים היכן שרוצים והחברה נהנית מחיסכון

רפורמת הדלקנים שנכנסה לתוקף בשנתיים האחרונות, מאפשרת לכל בעלי הדלקן לתדלק בכל תחנה שירצו, אפילו אם כרטיס התדלוק שלהם הוא של חברה מתחרה. הדלקן האוניברסלי לציי רכבים פותח מחדש את השוק, מאפשר תחרות מוגברת בקרב ספקיות הדלקן ומביא להוזלת מחירים שתאפשר לעסק ליהנות מיציבות ארוכה בנוגע לכל הוצאות הנסיעה. למעשה, הרפורמה הזו נמצאת "על השולחן" כבר לא פחות מ-19 שנים! במסגרתה, חובה על כל חברות הדלק להעמיד לרשות המתדלקים מכשירי תדלוק אוטומטיים אחידים, כך שהנהג, ללא שום קשר לחברה שאליה שייך, יוכל לתדלק היכן שיחפוץ, ללא צורך בתשלום. זאת להבדיל מהמצב עד לאותה רפורמה, שבו כל חברת דלק השתמשה בהתקן ייחודי לטובת לקוחותיה בלבד.

אז מה הבעיה בפתרון שהיה קיים? הרי ציי רכב עדיין התנהלו כסדרם וכמות הנסיעות מעולם לא נפגעה. ננסה להסביר זאת מכיוון הנהג על הכביש: ניקח לדוגמה חטיבת מכירות של חברת מזון ידועה. כל נהגי החברה יודעים שעליהם לתדלק רק בתחנה מאוד מסוימת. אך מה עושים כשתחנה זו לא קיימת על ציר הנסיעה? בוודאי לא תופתעו לגלות, שקיימים אזורים במדינה שבהם כמות תחנות הדלק של חברה מסוימת דלילה ביותר ולעתים אף לא קיימת לאורך ציר הנסיעה. בהנחה ואחוז מסוים מחטיבת המכירות נאלץ לבצע נסיעה "עודפת" רק כדי להגיע לאותה תחנה מסוימת – הוא לא רק גורע מצריכת הדלק ומייצר בלאי מהיר יותר לרכבי החברה, אלא גם מאריך מעבר לצורך הדרוש את זמני הנסיעה, מגיע לנקודת המכירה עייף יותר ושב לביתו מעבר למסגרת השעות. כשמדובר בצי רכבים שלם, הרי שמדובר לא רק ברכב אחד, אלא בעשרות ואפילו מאות רכבים מידי שעה. החברה שמקבלת אליה את הוצאות התדלוק הללו, מוציאה מאות אלפי שקלים מיותרים.

 

מהו צי רכב? ומי חייב על פי חוק להתקין דלקן אוניברסלי?

על פי ההגדרה בחוק, כל ארגון שיש לו צי רכב מחזיק למעלה מ-20 כלי רכב כבדים (למשל אוטובוסים, משאיות וכדומה), או למעלה מ-40 כלי רכב קלים (רכב פרטי או מסחרי עד 3,500 ק"ג). אם מדובר בצי רכבים המורכב מקלים וכבדים גם יחד, מתייחסים למספר של 20 רכבים ומעלה.

צי הרכב מחויב בממונה בטיחות או קצין בטיחות, ביכולות איתור, בקרה והיסטורייה של כל כלי רכב, בתחזוקה שוטפת, החזקת ספרי רכב וביצוע כל הטיפולים הנדרשים, לרבות מבחני רישוי, תיקונים, החלפות ותאונות. לכל צי רכב קיים גם סדרן (אנושי או ממוחשב) המתכנן את סידורי הנסיעות וקווי הנסיעה לכל נהג.

החל משנת 2018 במקביל לרפורמת הדלקנים, מחויב כל צי רכבים להתקין דלקן אוניברסלי בכל כלי הרכב של הארגון.

 

אימג'נריום דלקנים אוניברסליים לכל ציי הרכבים בישראל – פתרון יעיל, חסכוני ואפקטיבי

דלקן אוניברסלי לציי רכב מטעם אימג'ינריום מאפשרת לחברה ליהנות מגמישות מלאה. כל נהג יכול לתדלק את הרכב היכן שיחפוץ ובכך להגיע ליעדו בזמן, ללא עיקופים מיותרים והארכת הזמן על הכביש במהלך יום העבודה. יתרון נוסף, הוא הימנעות מהצורך להסיר את מתקן הדלקן מכל רכבי החברה, אם וכאשר מוחלף הספק. חשוב להזכיר גם, שהמצב שלפני עידן הדלקנים האוניברסליים, שירת את שלוש חברות הדלק הגדולות בישראל: פז, סונול ודלק, כך שהן היו המרוויחות העיקריות מהשיטה. אי אפשר שלא להשוות למהפכת הדלקן את מהפיכת הסלולר או האינטרנט, כאמצעים שהעבירו את הכוח מהידיים של ענקיות הענף, לידיים של הצרכנים עצמם.

אימג'ינריום דלקנים אוניברסליים מציעה פתרון יעיל, חסכוני ואפקטיבי לציי רכבים בכל סדרי הגודל ובהתאמה למערכת האוניברסלית הקיימת בכל תחנות הדלק. כך תוכלו לעקוב אחר צריכת הדלק בכל רכבי החברה ואף להתקין באמצעותנו חיבור של הדלקן למד המהירות (מד-אוץ). אפשרות זו תוכל לספק יתרון נוסף לכל אלה של הדלקן האוניברסלי: ניתן לצפות במדויק ביחס הקילומטרים לליטר דלק בכל רכב שבבעלותכם ולעקוב בצורה יעילה בהרבה אחרי כל נסיעה שהרכבים שלכם מבצעעים. אמנם חיבור מד-אוץ לדלקן האוניברסלי או אפשרות בעלות מעט יקרה יותר לאומת התקנת דלקן אוניברסלי רגיל, אך לחברות עם צי רכב גדול מדובר בפתרון הפיקוח והמעקב האפקטיבי ביותר שקיים. ישראל נחשבת למובילה עולמית בכל הנוגע למהפכת התדלוק, כך שאת האפשרות הזו לא תוכלו למצוא אצל חברות מקבילות בחו"ל. במקרה המוצלח, אתם תהיו אלו שיהוו להן את הדוגמה.

 

בשורה התחתונה

הדלקן האוניברסלי מספק לאחראי צי הרכבים בחברות השונות שליטה ובקרה על כל נסיעה, מעקב והשוואה לפי כמויות דלק בליטרים בכל תחנת דלק ורשת תחנות קיימת, ביצוע מעקבים למול המד-אוץ כך שיהיה ניתן להסיק נתונים לגבי קילומטראז' הרכב ואף ליהנות מהנחות בשל התחרות המוגברת בענף הדלק. צי רכבים הכולל מספר גדול של נהגים על הכביש, נהנה מתחנות דלק בזמינות גבוהה בכל האזורים הגיאוגרפיים, מקצר את זמני הנסיעה ומייצר מיקוד גדול יותר בעשייה עצמה. עדיין לא התקדמתם לדלקן אוניברסלי? פנו אל אימג'נריום דלקנים אוניברסליים ונשמח לספק לכם את הפתרון המתאים ביותר.

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.