דלקן אוניברסלי לפרטיים – חשבונית מרוכזת ועוד שלל יתרונות

הדלקן נכנס לחיינו לפני מספר שנים, ומאז הוא דואג להפתיע אותנו כל פעם מחדש – בין אם מדובר בחידושים טכניים ובין אם מדובר בהטבות ורפורמות שמתעדכנות מדי פעם. הדלקן הוא פרי המצאה ישראלית, שפותח בשנת 1983 במטרה לייעל את תהליכי התדלוק בחברת "תדיראן". מאז הוא עבר הרבה שינויים ושיפורים, וגם הפך להתקן תדלוק פופולארי במיוחד בארץ ובעולם כאחד. בשנת 2018 נכנסה לתוקפה רפורמת הדלקן האוניברסלי, שביטלה את ההכרח של התקן דלקן מסוים להיות כבול לחברת תדלוק מסוימת. כך למעשה – משרד האנרגיה החזיר את התחרות בשוק הדלק למצב תקין, ותמך בחברות הדלק הקטנות שנפגעו מאוד מאופן הפעילות של הדלקן בתחילת דרכו. דלקן מוכר לכולנו בעיקר כפתרון נפוץ בחברות גדולות המנהלות ציי רכבים, ונראה שהוא פחות נפוץ בקרב לקוחות פרטיים. האם הדלקן האוניברסלי מתאים גם ללקוחות פרטיים? ואילו יתרונות הוא טומן בחובו עבורם? יצאנו לבדוק.

 

רפורמת הדלקן האוניברסלי

עד שנת 2018 הדלקן אמנם היה נפוץ, אך יחד עם כל יתרונותיו – היה לו גם חיסרון אחד משמעותי. כל התקן דלקן היה כבול בהסכם לחברת דלק ספציפית, וכך נוצר מצב מעט בעייתי מבחינת שוק הדלק, הנהגים, והחברות המתנהלות עם דלקן.

 

ההשפעה על שוק הדלק

לפני רפורמת הדלקן האוניברסלי, הדלקן יצר מצב מעט בעייתי בשוק – כיוון שהוא הפחית את התחרות בין החברות, ומי שנפגע מכך בעיקר… היו חברות הדלק הקטנות. עצם העובדה שאין תחרות הוגנת בשוק – פגעה למעשה גם בצרכנים, ומשום כך החליט משרד האנרגיה להעביר את התקנה ההופכת את הדלקן לאוניברסלי.

 

ההשפעה על הנהגים (לקוחות דלקן)

התקני הדלקן בצורתם הישנה – אילצו את הנהגים להיות "כבולים" לחברת דלק ספציפית, כיוון שעמה נערך ההסכם. מסיבה זו הנהגים הפכו למוגבלים גיאוגרפית, ומצאו את עצמם בבעיה במצבים שבהם לא הייתה זמינה עבורם תחנת דלק של אותה החברה. הדלקן האוניברסלי מאפשר לנהגים לתדלק בתחנות הדלק של כל החברות, ולכן מאפשרת נוחות מרבית עבור הנהגים.

 

ההשפעה על החברות (לקוחות דלקן)

באמצעות התקני הדלקן האוניברסלי – גם לחברות העובדות מול דלקן יש כעת חופש בחירה, ואין הן חייבות לעבוד עם חברה אחת בלבד. הדבר מונע תלות בהסכמים ארוכים מול חברת דלק יחידה, ומונע התעסקות עם קשיים שבהם עלולים להיתקל עובדי החברה – למשל התחשבנות במצבים של תדלוק אצל חברה שאינה כלולה בהסכם, עקב חוסר גיאוגרפי בתחנות דלק.

 

יתרונות הדלקן האוניברסלי ללקוחות פרטיים

אנו נתקלים בדלקן האוניברסלי בעיקר בקרב חברות גדולות, המחזיקות ציי רכבים המשרתים את העובדים שלהן. היתרונות עבור החברות הגדולות הם ברורים, אך מה לגבי לקוחות פרטיים? נראה שדלקן אוניברסלי מחזיק יתרונות רבים גם כשמדובר בלקוחות פרטיים.

 

נוחות השימוש בדלקן

הדלקן מעניק לנו תהליך תדלוק נוח מאין כמותו, וזה אולי הדבר הראשון שנשים לב אליו. בפתח התדלוק של הרכב מותקן התקן טבעתי המצפין בו את פרטי הרכב, בטכנולוגיית תיוג אלקטרוני – שאותו ניתן לקרוא באמצעות גלי רדיו. עם הגעתנו להתקן התדלוק האוניברסלי בתחנה, עלינו רק לשלוף את משאבת הדלק, ולהניח אותה בפתח התדלוק. התקשורת האלחוטית מתבצעת מיד ומאפשרת לנו לתדלק, כשהחיוב מתבצע אוטומטית ומתווסף לחשבון שלנו.

 

אין צורך באמצעי תשלום

אולי לחלקנו זה ישמע מינורי, אבל היעדר הצורך באמצעי תשלום הוא יתרון בלתי מבוטל! חלקנו יאמרו "מה זה משנה – בכל מקרה האשראי והכסף איתנו בכל מקום… ובוודאי כשאנו נוהגים", ויחד עם זאת – אם נחשוב על כך נמצא מספר יתרונות גם כאן. פעמים רבות אנו עוצרים לתדלק בלחץ של זמן, זה יכול להיות בדרך לעבודה, בדרך לאסוף את הילדים מגן, או באמצע הסידורים. כשאנו ממהרים – תהליך התשלום גוזל מאיתנו זמן יקר, בין אם אנו מגהצים את האשראי בתדלוק העצמי, וקל וחומר – אם אנחנו צריכים ללכת למוכרן ולשלם במזומן! מעבר לכך? שימוש באשראי מגדיל את הסיכוי לגניבת הפרטים ממנו בשיטות נוכלות שונות, וכבר היו דברים מעולם, וגם בתחנות דלק!

 

חיסכון כלכלי בשימוש בדלקן

אולי זה יפתיע אתכם, אבל משתמשים בדלקן דיווחו שהוצאות הדלק שלהם ירדו משמעותית עם השימוש בדלקן. וכשאנו אומרים "משמעותית" אנו מתכוונים ל – 12 אחוזים! איך זה ייתכן? ובכן זה אמנם לא הכי ברור, אבל ההשערות אומרות – שלעתים מתווספים למחירי הדלק סכומים קטנים שאינם מוצדקים, ועל אף שזוהי הונאה לכל דבר – לא תמיד ניתן לאתר אותה. התקני הדלקן מונעים את התווספות הסכומים הקטנים האלו, הופכים את התדלוק ליותר מדויק, ולכן מביאים לנו חסכון משמעותי כשמדובר בעלויות תדלוק מצטברות. מעבר לכך – השערה נוספת הצביעה על העובדה שתהליך התדלוק הוא יעיל יותר עם דלקן, ולכן לא מצריך המתנה עם מיכל הדלק פתוח – מה שגם יכול להשפיע על אובדן דלק מצטבר.

 

הנחה במחיר הדלק

בצורה הכי פשוטה – אם אתם משתמשים בדלקן, אתם מקבלים הנחה מסוימת על מחיר הדלק! ייתכן ובעבר הנחה זו הייתה זמינה רק לחברות גדולות, אך כיום ישנם הסדרים מסוימים המאפשרים זאת גם עבור לקוחות פרטיים… וזה שווה!

 

מעקב פשוט אחר נתוני צריכה וחשבוניות

אחד היתרונות המשמעותיים עבור הנהג – הוא האפשרות לעקוב בצורה מדויקת אחר כל הנתונים הקשורים לדלק ולנסיעה. החשבוניות מגיעות באופן מרוכז בסוף החודש, ומאפשרות לנו לראות את סכומי התדלוק בכל פעם, והמיקום הגיאוגרפי שלהם. מעבר לכך, קיימת גם אופציה של חיבור הדלקן למחשב הרכב – וזה יאפשר לנהג מעקב אפילו מדויק יותר על צריכת הדלק אל מול הקילומטראז', מעקב אחר נסיעות ספציפיות, וחישובים נוספים שעוזרים להתנהלות חכמה יותר.

דלקן עבור לקוחות פרטיים? אפשרי ואף כדאי!

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.