דלקן אוניברסלי: כך בדיוק זה עובד

בוודאי שמעתם לא מעט לגבי הדלקן האוניברסלי: אותה שיטת תדלוק חדשה שחוללה מהפכה בקרב כל בעלי הדלקנים למיניהם. אך מה עומד מאחורי השיטה? מהן היתרונות הגדולים שלה? וכיצד מתדלקים בתחנת הדלק בפועל? במאמר שלפניכם נציג כיצד זה עובד.

 

מהו דלקן אוניברסלי ובמה הוא שונה מדלקן רגיל?

משנת 2018 חויבו כל תחנות הדלק בישראל להתקין עמדות תדלוק אוניברסליות. אנחנו כבר מכירים היטב את הדלקן ויתרונותיו, יודעים שהוא מאפשר לכל העובדים בארגון או בחברה מסוימת לתדלק במקום ספציפי כשההוצאות על כך מועברות לחברה עצמה. אך מה בעצם מייחד את הדלקן האוניברסלי?

כדי להבין איך עובד דלקן אוניברסלי, צריך להבין במה הוא שונה מהדלקן הרגיל שהכרנו. הדלקן האוניברסלי הוא התקן שבאמצעותו תוכלו לתדלק בכל תחנה שתרצו, מבלי להגביל את התדלוק של הרכב רק לחברה אחת בלבד. כתוצאה מכך, ניתן לתדלק את הרכב בכל תחנה אפשרית: סונול, פז, דלק, דור אלון, TEN, דיזול ועוד. מערכת הדלקן המותקנת בכלי הרכב, תאפשר לנהג בו לתדלק אוטומטית, מבלי לחייב ברגע התדלוק עצמו. כך החברה תוכל לקבל אליה בנוחות ובאופן מסודר את כל פירוט החיובים המלא שבוצעו אחת לתקופה והדבר יאפשר לה שליטה ופיקוח, עם יכולת להסיק מסקנות לגבי מיטוב הנסיעות.

 

כל היתרונות הגדולים של שיטת הדלקן החדשה

למרות שההתנהלות עם הדלקן הרגיל הייתה טובה ומוצלחת, בישראל הגיעו עוד בתחילת שנות האלפיים למסקנה שדרוש שינוי בשיטה. ישראל אמנם לא שונה ממדינות אחרות בנוגע להתנהלות העסקים והחברות שלה, אך ארגונים רבים בתוכה משתמשים בציי רכבים לנסיעות תכופות ולמעשה, גם עסקים קטנים ואפילו נהגים פרטיים משתמשים ברכב באופן בלתי נפרד מיום העבודה. זאת להבדיל מרוב מדינות אירופה וארה"ב, שבהן התחבורה הציבורית משמשת את חלק מהארגונים בשגרה ובשל המרחקים הגיאוגרפיים העצומים, רק ציי משאיות מסחריות מבצעות נסיעות למרחקים שמחוץ למחוז. לכן ישראל היא הראשונה לבצע את מהפך הדלקנים בעולם וסביר להניח שמדינות רבות יצטרפו אליה עם הזמן.

 

שיטת הדלקן האוניברסלי מגדילה את נוחות השימוש בהתקן התדלוק

אין צורך לבחור תחנה ולשלם בה. פשוט נכנסים, מתדלקים וממשיכים בנסיעה. זמן העיכוב בתחנת הדלק מתקצר וההגעה ליעדים ממוטבת יותר. שנית, השיטה מספקת לראשונה מחיר מוזל על הוצאות הדלק! כשהנהגים עצמם בוחרים את תחנת הדלק שבה יעצרו ללא תלות בהסדר של החברה מול חברת תדלוק ספציפית, הכוח כצרכנים שב לידיהם. כך התחרותיות בקרב ענקיות הדלק גדלה והן יכולות להפחית מחירים כדי לפתות את הנהגים לתדלק אצלן.

 

יתרונות נוספים לשימוש בדלקן האוניברסלי

דוחות התדלוק המוגשים לבית העסק באופן מרוכז, או לבעל הרכב וכן החיוב עליהם בפועל. הפירוט מוגש באופן אוטומטי ללקוח ואין צורך לדרוש אותו אחת לחודש. כך מתאפשר מעקב פשוט ונוח אחר חשבוניות והוצאות הקשורות לתדלוק ואפילו לצירי הנסיעה עצמם. הלקוח יכול לשלם בנוחות ובמרוכז את כל הוצאות הנסיעה של התקופה.

יתרון נוסף שמדברים עליו מתחת לפני השטח, הוא הגדלת הנהיגה הבטוחה. ידוע שנסיעה במהירות גבוהה גורמת לצריכת הדלק לק"מ להיות גבוהה יותר ולכן לחברות השונות שתמיד מבקשות לחסוך, יש כעת אינטרס לדאוג לכך שעובדיהן ייסעו לאט ובבטחה.

 

איך עובד דלקן אוניברסלי וכיצד מתדלקים בתחנה?

אז איך עובד דלקן אוניברסלי? מדובר בהתקן חדש שיש להתקין בכל אחד מכלי הרכב. אם כבר היו לרכבים התקנים שבוססו על השיטה הקודמת, יש להחליף אותם על מנת שיתאימו לאלו האוניברסליים, שכבר הוחלפו בכל רשתות הדלק והתחנות הפרטיות.

להתקן האוניברסלי, בדומה לדלקן, יש שני רכיבים עיקריים: הראשון – טבעת המותקנת סביב פתח תדלוק הרכב, לרוב בצבע שחור. השני – כרטיס התדלוק, שמתקינים בדרך כלל באזור נסתר הסמוך למיכל הדלק ברכב, כמו תא המטען למשל. בכרטיס עצמו מקודדים כל פרטי הרכב ופרטיה של החברה. בנוסף, מחובר הכרטיס אל תוכנת החיוב החודשית כך שהנתונים ממנו יועברו אליה אוטומטית לצפייה.

הכרטיס עצמו הוא סוג של אמצעי תשלום. החברה שדרכה יצרתם את הסכם התדלוק, תאפשר לכם לתדלק בכל תחנה שהיא עובדת עמה, מה שיוצר תנאים שונים המשפרים את איכות השירות והמחירים שמהם תוכלו ליהנות.

 

השיטה עצמה מספקת תדלוק קל, נוח ובעיקר – מהיר מאוד

אם כבר קיים הסכם תדלוק מול אחת מחברות הדלקן האוניברסלי, תוכלו לבחור בתחנה הרצויה ולהשתמש בה במשאבת התדלוק האוניברסלי, המסומנת ככזו. רק משאבה זו יודעת להתחבר לטבעת התדלוק של הרכב ולתדלק אותו. במפגש בין המשאבה לפיית הדלק, התדלוק יתחיל באופן אוטומטי מבלי שתצטרכו לעשות דבר. כל תחנות הדלק בישראל מחויבות על פי חוק להציב (החל משנת 2018) עמדת תדלוק לדלקנים אוניברסליים ולכן אם לא מצאתם את המשאבה הנכונה, פנו אל עובדי תחנת הדלק עצמה.

סיימתם לתדלק? נהדר! אפילו אין חובה לקחת את הקבלה (למרות שרצוי לקחת אותה לשימוש ומעקב אישיים של כל נהג)! תוכלו להמשיך בנסיעה ברגע שתחזירו את משאבת הדלק למקום ותסגרו את פתח התדלוק ברכב כמו בכל תדלוק רגיל. בסיום החודש, יקבל הארגון מהחברה שדרכה נרכש הסדר התדלוק את החשבונית לתשלום ובה פירוט מדויק של כל התדלוקים שבוצעו לאורך החודש. חברות וארגונים שינחו את עובדיהן לקחת את הקבלות בתדלוק עצמו בכל מקרה, יוכלו להשוות את החיובים מהחשבונית לקבלות עצמן ולוודא שלא נגרמו טעויות.

 

אפקטיביות, נוחות וחיסכון

דלקן אוניברסלי נחשב לפתרון האידיאלי במדינה שמתבססת על תנועת רכבים באופן שגרתי וקבוע. כך יכולה כל חברה גדולה או קטנה לנוע בדרכים בחופשיות ולחסוך את ההתעסקות הכרוכה בתדלוק. אימג'ינריום דלקנים אוניברסליים מציעה גם לכם להצטרף אל שלל עסקים, גורמים פרטיים וחברות המחזיקות ציי רכבים, משאיות, אוטובוסים וכלי רכב שונים. הלקוחות נהנים מהאפקטיביות, הנוחות והחיסכון של השיטה ואף זוכים לעתים קרובות להנחה יפה על רכישת דלק בכמות גדולה מאוד.

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

יתרונות הדלקן – יצאנו לבדוק

על המושג "דלקן" שמעתם? אנו נהיה מאוד מופתעים אם לא! דלקן הפך לחלק בלתי נפרד מעולם התדלוק הישראלי בשנים האחרונות, והוא פופולארי גם במדינות אחרות

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.