יתרונות דלקן אוניברסלי: האם זה כדאי? זמן להכיר את כל היתרונות הגדולים

שנה וקצת חלפו מאז שהדלקן במתכונת הישנה סיים את תפקידו בתחנות הדלק בישראל ופינה את מקומו לדלקן האוניברסלי. השימוש בו משנה את כללי התדלוק בקרב הצרכנים ומעניק להם שורה אדירה של יתרונות כמו חיסכון, פיקוח ובקרה וכמובן יכולת הבחירה, לצד מספר יתרונות נוספים שאולי לא העליתם על דעתכם.

רפורמת הדלקן האוניברסלי שנכנסה לתוקף, פתחה לראשונה בישראל את התחרות בשוק הדלק והפכה סוף סוף את הצרכנים לבעלי הכוח האמיתי. כעת יכולים המתדלקים ברכבי החברה או בכל רכב אחר הנושא דלקן אוניברסלי, לתדלק בכל תחנה שיבחרו ללא תלות ברשת ספציפית ולעשות זאת בצורה פשוטה מאי פעם, לצד הנאה ממספר יתרונות נוספים ומשמעותיים.

 

היתרונות שמהם נהנים בעלי דלקן אוניברסלי

פיקוח ובקרה מדויקים

התקן הדלקן האוניברסלי לא מצריך העברת אמצעי תשלום בתחנת הדלק בשום שלב. משאבת הדלק המיועדת לכך בתחנה קוראת את ההתקן המצוי על הרכב ומשייכת אותו לבעליו. נתונים אלה מועברים אחת לחודש בחשבונית מפורטת, הכוללת את תאריך ושעת התדלוק, התחנה שבה הוא בוצע וכמות התדלוק. הודות לדיווח המדויק, יכול כל גורם עסקי שבבעלותו עובדים הנוהגים על כלי הרכב מטעמו לבדוק ולהצליב נתונים, להסיק מסקנות בנוגע לטיב מסלול הנסיעה, כמויות צריכת הדלק, אופן השימוש ברכב ולמטב את שגרת העבודה לפי צרכי העסק. החשבונית תועבר מראש, עם מסירת הפרטים בהצטרפות אל הממונה המתאים בחברה (למשל מנהל צי הרכב) על מנת שתתקבל תמונה רחבה ככל האפשר בנוגע לשימוש שהתבצע ברכב.

 

חיסכון משמעותי

שוק הדלק שהיה נעול בפני הציבור, התאפיין במחירים גבוהים ובחוסר תחרותיות מוחלט. עם כניסת הרפורמה שבה כל נהג יכול לבחור היכן לתדלק על פי החלטה מושכלת או ספונטנית בעת הנסיעה, נאלצו גם חברות הדלק והתחנות הפרטיות להיכנס לנעליים תחרותיות ולהעניק הסדרים מיוחדים, הנחות או הטבות על צריכת הדלק, מול חברות משווקות ומתקינות של דלקנים אוניברסליים. להבדיל משיטת הדלקן הקודמת, שבה כל חברה חתמה על הסכם ארוך טווח ללא יכולת מיקוח, עם דלקן אוניברסלי ניתן להשוות מחירים בין מספר חברות, לבחור בחברה האטרקטיבית ביותר וכמובן ליהנות מהנחות על תדלוקים רבים.

 

קיצור זמני הנסיעה

חלק בלתי נפרד מזמן הנהיגה הוא שיקול תחנות הדלק הנמצאות בדרך. עובדים שנוסעים עם רכב העבודה הביתה או שיש להם מסלול נסיעה אזורי בין הלקוחות, יודעים שעליהם להקדיש זמן מסוים ממסגרת העבודה לכל הכרוך בסוגיית התדלוק. עד הרפורמה, נאלצו העובדים להגיע במיוחד תוך עיקוף או הארכת הנסיעה לאותה תחנה שבה הדלקן שלהם פעיל. זה אמנם נשמע זניח למדי, אבל כשמדובר על 50 ואפילו 100 סוכנים, שליחים ומנהלים מאותה החברה שמקדישים 10-20 דקות למלאכת התדלוק היומית, מתרחש בזבוז אדיר בזמן ובמשאבים, שעלול לגרום גם לבעיות בלוח הזמנים או מועדי המפגש עם הלקוחות. הדלקן האוניברסלי מאפשר לכל אחד מהנהגים לבחור את התחנה שאליה נכנס ללא שיקולים מיוחדים מראש ובאופן ספונטני לחלוטין, כך שהם יבצעו את הפעולה במהירות וימשיכו לדרכם במסגרת העבודה.

 

נהיגה בטוחה

מדובר ביתרון עקיף יחסית, שמתקבל כאשר בוחר הלקוח לבצע תוספת של חיבור התקן הדלקן האוניברסלי למד-אוץ של הרכב (הספידומטר). במסגרת החיבור, מתווסף נתון שעשוי להיות משפיע וחשוב ללקוח ביחס לתרבות הנהיגה של עובדיו או בטיחותם הכללית על ההגה. נתון זה מתקבל בעקבות הקשר שבין מהירות הרכב וצריכת הדלק. כידוע, ככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר או שמתבצעות האצות מופרזות על מנת לטפס למהירויות גבוהות, כך צריכת הדלק גוברת משמעותית. באמצעות החיבור לספידומטר, ניתן לפקח גם על מהירות הנסיעה על ידי צפייה בנתונים אלו במדויק ולהשתמש בהם על מנת להסיק מסקנות חשובות בחברה.

 

מתאים גם ללקוחות פרטיים וחברות קטנות

גם אם אתם משפחה שיש בה כמה נהגים או מספר מכוניות, גם אם אתם עסק קטן שמבצע נסיעות רבות ממקום למקום ואפילו אם אתם חברה קטנה עם מספר עובדים מצומצם, ייתכן שהדלקן האוניברסלי כדאי מאוד עבורכם. שיטת הדלקנים החדשה מאפשרת לכל לקוח בכל סדר גודל להצטרף לאחת החברות המתקינות והמשווקות דלקנים אוניברסליים ולהתאים את אופן התדלוק אליה אישית, על פי צרכיה ורצונותיה. כך למשל, משפחה שרוצה לעקוב אחר צריכת הדלק של כל בני המשפחה במטרה למטב עלויות או להגביל חלק מהנהגים על ידי כרטיס תדלוק המוגבל בכמות חודשית, תוכל לאפשר לעצמה לעשות זאת וגם ליהנות מחוויית תדלוק נוחה יותר, עם חשבונית מרוכזת בסוף החודש. בעל עסק שמפעיל טכנאים בשטח ורוצה להיות בטוח שהם מגיעים ללקוח בזמן, יוכל לבחור בחברה בעלת הסדרי התדלוק הטובים ביותר באזור הפעילות שלו, בתחנות הכי רלוונטיות. אפילו שליח פרטי שרוצה לדעת או לנתח את ההוצאות שלו בצורה ריאלית ועקבית יותר, יוכל לעשות זאת על ידי קבלת הנתונים החודשיים באופן אוטומטי.

 

אפשרויות הדלקן האוניברסלי עצמו

הדלקן האוניברסלי לא מסתכם רק בפעולת תדלוק נוחה וחופשית יותר, אלא גם ביכולת לנטר את התדלוקים בפועל, על ידי החיבור למד האוץ שכבר הזכרנו, או על ידי כרטיסי התדלוק שחשוב להכיר. כרטיסים אלה, המותקנים בכל כלי הרכב של הלקוח, מקודדים על פי הפרטים הרצויים: פרטי הרכב, פרטי החברה ובמידת הצורך (וכל עוד מדובר בכלי רכב אישי לנהג), גם פרטי הנהג עצמו. בהתאם לשעות העבודה או לצרכי העסק, ניתן להגדיר את הכרטיס לתדלוק חופשי ללא הגבלה (כרטיסי מאסטר), או להגביל אותם לפי שעות, ימים, כמויות תדלוק, מיקומים גיאוגרפיים ועוד. הדבר מספק לחברות בעיקר אחיזה טובה בהרבה בכל המתרחש לגבי הרכבים שלהן ויעזור לפקח על כל המתרחש בכבישים.

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​

מידע נוסף בנושא

יתרונות הדלקן – יצאנו לבדוק

על המושג "דלקן" שמעתם? אנו נהיה מאוד מופתעים אם לא! דלקן הפך לחלק בלתי נפרד מעולם התדלוק הישראלי בשנים האחרונות, והוא פופולארי גם במדינות אחרות

דלקן אוניברסלי: כך בדיוק זה עובד

בוודאי שמעתם לא מעט לגבי הדלקן האוניברסלי: אותה שיטת תדלוק חדשה שחוללה מהפכה בקרב כל בעלי הדלקנים למיניהם. אך מה עומד מאחורי השיטה? מהן היתרונות

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם איש קשר, אשמח לקבל פרטים.