טסלה מובילה את המהפכה הגדולה ביותר בשוק התחבורה מזה עשרות שנים. רכבים חשמליים ללא בנזין, הדור הבא, לא עוד רכבים היברידים, אלא רכבים חשמליים המאפשרים סל רחב של יתרונות לנוהגים בהם, הצרכן הישראלי יגלה לאחר זמן קצר שהוצאות אפסיות על דלק, זהו אחד היסודות במהפכת הרכבים החשמליים.
המהפכה כבר כאן
השימוש ברכבים החשמליים נראה שמתחלק כמו בצבא לשלושה חלקים. הראשון אלו שלא מוכנים לשמוע על רכב חשמלי ותקועים ברעיונות ותפיסות מיושנות. הקבוצה השנייה, אלו שמתלבטים ועדיין לא הבינו מה הם מפסידים בכל יום שהם משלמים על דלק. הקבוצה השלישית, שגדלה ומתפתחת במהירות, אלו שכבר נוהגים ברכב חשמלי ויודעים שהם לא חוזרים אחורה לטכנולוגיות של המאה הקודמת.
חברת טסלה יצרה סטנדרט שאי אפשר לערער אליו, המכוניות החשמליות הם לא הדבר הבא, הן הדבר של כאן ועכשיו, אפשר לעצום עיניים, אי אפשר להתעלם מהמציאות. הכבישים בארץ ובעולם הולכים ומתמלאים ברכבים חשמליים מסוגים שונים על חשבון רכבי הבנזין והסולר.
הדגמים החדשים ובראשם טסלה מודל 3 מייצרים רמת איכות המתקדמת בצעדי ענק ומאפשרת חווית נהיגה חדשה ומסעירה. למכוניות הללו אין סיבה להיות מושפעות ממחירי הדלק, הוא פשוט שייך לעידן אחר ומיושן.
הוצאות הדלק נעלמות
כאשר אנו באים להתעמק בחשבון ההוצאות שלנו נוכל לראות שאחד מסעיפי ההוצאה הגדולים בכל חודש למשפחה הן הוצאות הדלק. בישראל בשנת 2023 הוצאות הדלק לרכב בודד נעו בין 1000-1500 ₪ לחודש. עוד ידוע כי כל משפחה מחזיקה 2 רכבים, החשבון פשוט. עלות השימוש בחשמל על רכב חשמלי הנוסע את אותו המרחק עומד על כ10% בעת טעינה ביתית לעומת התשלום על דלק ועל מחיר הנע סביב 25% ממחיר הבנזין בעמדות טעינה ציבוריות.
מכאן אנו למדים שמשפחה המעבירה את הנסיעות שלה מרכב בנזין לרכב חשמלי תחסוך עד סכום הנא בין 12,000 – 18,000 ₪ בתחזוקת הרכב בשנה, אם יחליפו את שני הרכבים החיסכון יכול להגיע לכדי 30,000 ₪ בשנה. בעולם של עליית מחירים תמידית, זוהי מהפיכה של ממש בהוצאות המשפחה
דלק הוא לא סוף הסיפור
מכוניות חשמליות דוגמת טסלה מודל 3 הן לא רק מכוניות אשר מצליחות לייצר חווית נהיגה מצויינת תוך הפסקת השימוש בבנזין ובכך להוזיל עלויות. המשמעויות הכלכליות מביאות הפחתה בהוצאות הרכב במקומות נוספים:
- הטיפול המסורתי לרכב, פעם קראו לו טיפול עשרת אלפים, היום כבר טיפול חמש עשרה, השורה התחתונה העלות של טיפול כזה ברכב חשמלי זולה ב75% ממחיר הטיפול ברכב רגיל.
- חלקי החילוף של מנועי הבנזין יקרים ומורכבים יותר. טיפול לרכב חשמלי בעת תקלה הוא זול משמעותית.
- הטסט בעבור רכב חשמלי נע כיום סביב 500 ₪ לעומת כ1500 ₪ לרכב בנזין, שליש המחיר.
איך שלא נהפוך את הסיטואציה החדשה שהעולם הביא לפתחנו וחברת טסלה מובילה אותו היא העובדה שרכב חשמלי בנוסף להיותו חדש, מתקדם, ירוק ואיכותי, הוא גם מכשיר לחסכון משמעותי בהוצאות המשפחה על רכבים.