מהם הנזקים לרכב של תאונה חזיתית

כבישי ישראל הפכו למסוכנים במיוחד בשנתיים האחרונות.

משבר הקורונה הביא לעלייה חדה בכלי הרכב שנמצאים על הכביש, עד שנראה שתאונה היא מצב בלתי נמנע.

התאונה המפחידה ביותר בין רכבים היא תאונה חזיתית והיא יכולה לקרות בכל מקום.

תוהים מה הנזקים? איך מתמודדים איתם? כל התשובות ועוד, הכל פה.

 

נזקי פחחות מתאונה חזיתית

מדובר בנזק הנמוך ביותר בחומרתו שיקרה בתאונה חזיתית. נזקי פחחות אלה נזקים חיצוניים ואסתטיים בלבד לנראותו של הרכב. מדובר בכל שבירה ונפילה של פלסטיקת הרכב. זה הנזק הנמוך ביותר בחומרתו אך כל נזק של תאונה ללא ביטוח חובה יכול להיות בעל השלכות רבות בעניין הכספי.

 

נזקים מכניים מתאונה חזיתית

אלו הם נזקים שפוגעים בתפקודו המכני של הרכב. הרכיב הראשון שממוקם במיקום החזיתי ביותר הוא הרדיאטור של הרכב. בעקבות הריסתו, צפויה להיות עליה חדה בטמפרטורת מהנוע בגלל שאין נוזלי קירור ששומרים עליו בטמפרטורת ביצועים ממוצאת של 90 מעלות. משם, כל נזק אפשרי יכול לקרות למנוע הרכב, כמו נזילות שמן, הרס ראש מנוע, קרע בצינורות הרבים והיד עוד נטויה.

 

נזק לגלגלים ושלדת הרכב

כמו שכולנו יודעים, כל רכב מגיע עם דירוג בטיחותי וכריות מתנפחות כמוצא אחרון שלאחר פריסתן, האוטו גמור ועליו לרדת מהכביש לצמיתות. שלדת הרכב היא כל הבסיס המתכתי שעל בסיסו מורכב הרכב. כל נזק לשלדה יכול להוביל לטיפול של עשרות אלפי שקלים והורדה קיצונית במחיר וערך הרכב. הנזק לגלגים יכול להיות עיקום ציריות הגלגלים ופגיעה בשלמות הג'אנטים עליהם מונחים הגלגלים.

כל אלו הם תיאורים לנזקי רכב במקרה הטוב. כל נזק מעבר לכך הוא החמרה קיצונית בתקינות הרכב וכתוצאה מכך – עלייה בסיכויים לפגיעת הנוסעים ברכב.

 

נזקים חשמליים לרכב

בקדמת הרכב נמצא המצבר וכל חלקי הולכת החשמל לרכב כמו האלטרנטור והווסת. כל פגיעה במקור החשמל או קרע אקראי בחוטי הרכב יכולים להוביל לקצרים במערכת ההצתה, מחשב הרכב והחיישנים הנלווים.

 

למה חובה ביטוח חובה

כל נזק לרכב שנגרם בעקבות תאונה ולאחד הנהגים אין ביטוח חובה, התאונה הופכת לתהליך משפטי וביטוחי, מהמייגעים שקיימים במדינת ישראל. הזכות לפיצויי היא בסיסית במיוחד אם מדובר במקרה בו הנהג הנפגע והנהג הפוגע אינו. במצבים כאלה חובה לפנות לגורמים משפטיים שמבינים כיצד אפשר לדרוש צדק ואיזה קרנות אפשר לתבוע בכדי לקבל את הפיצויים ההולמים. שלא נדבר כמובן, על עוגמת הנפש בהרס הרכב והמחסור בגורם מפצה במצב שכזה.

תאונות "טוטאל לוסט", בהן הרכב חייב לרדת מהכביש בגלל פריסת הכריות היא מהמפחידות ביותר שאפשר לדמיין, גם בגלל הנזק האפשרי לנוסעים וגם בגלל הנזק הכלכלי במידה ואין ביטוח חובה. הפתרון הפשוט ביותר הוא ביטוח. הפתרון המורכב הוא לפנות לגורמים משפטיים שמתמחים באיתור גורמים מפצים.

 

רכב לאחר התנגשות

הנושאים עליהם עברנו
שתפו בקליק​
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

מידע נוסף בנושא

למנוע את הגניבה הבאה

יודעים שכל אופנוע שלישי בארץ, ככל הנראה ייגנב? שמעתם שהימים הכי "חמים" לגניבת אופנועים הם ימי שני עד רביעי? סטטיסטיקה עגומה עד מאוד, אפילו אם

מה עדיף – צמיגי קונטיננטל או מישלין?

עונת הגשמים מגיעה בעצלתיים, ואחרי סשן הגשמים הראשון, כל מי שנהג באותו היון נזכר בחשיבות של צמיגים טובים לחורף. מניעת החלקות, אחיזה משופרת לכביש ונהיגה

מה עדיף לרכוש או לשכור משאית

התלבטות לגבי קנייה או השכרה של משאית עולה בדרך כלל במצבים שבהם מקימים עסק חדש או כשמשדרגים עסק קיים. השאלה העיקרית בכל הנוגע להתלבטות זו

4 דרכים לשמירה על הרכב מגניבה

אחת הבעיות הקשות ביותר בעולם המודרני היא השמירה על הרכב הפרטי מפני גניבות. בעשורים האחרונים גבר הביקוש לרכבים פרטיים באופן משמעותי, ואיתו גדלה הפשיעה בתחום.

4 סיבות לקניית רכבים לפירוק

שוק הרכבים בישראל ממשיך להיות מוצף מידי שנה באלפי מכוניות ישנות, שחלקן כלל אינן ראויות לנסיעה ומהוות מפגע בטיחותי וסביבתי. כדי להתמודד עם תופעה זו,